Szeretném szívből megköszönni kortársaimnak, a nemzet ifjúságának, a lelkes egyetemistáknak és főiskolásoknak, a homofób polgártársaimnak, a vasárnapi ebédnél zsidózó vidéki tenkeskapitányoknak, a nagycsaládosoknak, a zsíros háziasszonyoknak, a gyerekgyűlölő depressziós konzervatív pedagógusoknak, a terepnadrágos militarista kocsmadrukkereknek, a focidrukkereknek, a gyújtogatóknak, az erdélyi írókat olvasóknak, a zászlót lengető szingliknek, az árpádsávos maszkos látens homoszexuálisoknak, a tévé előtt söröző horkoló asszonyverőknek, a templomba járó, lelkiismeretes öltönyösöknek, a fekete cipős fehér zoknisoknak, a műveletlen művészeknek, az országjáró kokárdás színészeknek, az alkoholista versmondóknak, a váróteremben hangosan politizálóknak, a tankcsapda koncerten fejüket rázó, kislányokra kacsintgató bajszos, öreg rockereknek, a rózsaszín tangás buta széplányoknak, a bundesliga-frizurás szépfiúknak, a nyugati világot gyűlölő és megvető áltudósoknak, az orrukig sem látó sorstársaimnak és akiknek semmi közük az egészhez, a nyugdíjasoknak, hogy szavazatukkal leértékelték diplomámat, hogy lehetetlenné tették érvényesülésemet ebben a szegény országban, ahol születtem, ahol dolgozni akarok, ahol nem vagyok hajlandó eltűrni, hogy igénytelen parasztok lengessék meg nem érdemelt okleveleiket, ahol elvárja a bolti eladó, hogy előre köszönjek neki, ahol nincs pénz autóra, lakásra, gyerekre, ahol a kultúra egyenértékű a nacionalizmussal, ahol beszédhibások vezetnek tévé- és rádióműsorokat, ahol emberek helyett fogatlan majmok hallatják a hangjukat, ahol nincs zene, csak szar van. És szívből gartulálok a vizitdíj és a kórházi napidíj leszavazásáért is. Ezek eltörlésévével havi százezer forintos plusz jövedelemtől fosztották meg az orvosokat per fő, az egészségügy minősége pedig továbbra is romlani fog, nem lesz új ágy, nem lesz jó műszer, hányás- és hipószag lesz a kórházakban. Hol baromság van, ott baromság van. Ha majd a betegágyon fekszel, és nem ízlik az ebéd, jusson eszedbe, hogy annak idején te is büszkén hozzájárultál ehhez. Köszönd meg magadnak.
Egy mondat a baromságról
2008.03.15. 13:45 - eperegy
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
artanis 2008.03.15. 16:13:47
tandíjnál totál faszság ez a gazdag gyerek kifizeti, szegény gyerek nemtudja majd.
12k plusz/hó
400ftos(!!!) órabérnél 30óra munka/hó.
és nemkell jönni a de drága a könyv.. drága az utazás.. drága ez meg az. eddig is az volt. azon nem lett változtatva. ennyiről beszélünk, nem többről.
és persze ez nincsen az első két félévben, ahol mondjuk simán össze lehet szedni annyi ösztöndíjat (egyes helyeken pofátlanul tömik a hallgatókat pénzzel). plusz aki rászorult.. az szociális támogatás.. meg ilyen-olyan ösztöndíjak.
szóval a szegény gyerek ugyanugy meg tudja oldani.
de sebaj, mert így majd az egyetemek felvesznek 150%-nyi embert, egy idő utána kibasszák őket a picsába (már amelyik legalább kibassza), a többinek meg majd fizetetitek szépen a seggkitörlésre sem méltatható, potenciális pályakezdő munkanélkülivé tevő papírját.
12k plusz/hó
400ftos(!!!) órabérnél 30óra munka/hó.
és nemkell jönni a de drága a könyv.. drága az utazás.. drága ez meg az. eddig is az volt. azon nem lett változtatva. ennyiről beszélünk, nem többről.
és persze ez nincsen az első két félévben, ahol mondjuk simán össze lehet szedni annyi ösztöndíjat (egyes helyeken pofátlanul tömik a hallgatókat pénzzel). plusz aki rászorult.. az szociális támogatás.. meg ilyen-olyan ösztöndíjak.
szóval a szegény gyerek ugyanugy meg tudja oldani.
de sebaj, mert így majd az egyetemek felvesznek 150%-nyi embert, egy idő utána kibasszák őket a picsába (már amelyik legalább kibassza), a többinek meg majd fizetetitek szépen a seggkitörlésre sem méltatható, potenciális pályakezdő munkanélkülivé tevő papírját.
MunkáSör 2008.03.15. 16:19:40
Kennethnek igaza van.
itt akkor fog mindenki rádöbbeni hogy mekkora szar van ha majd egyszer csak beüt egy államcsőd.
soha sehol a világon nem müködött még ennyi eltartottal egy rendszer ilyen rossz járulék és adófizetési hajlandóság mellett.
itt sem fog müködni.
azok meg akik nagy pofával a multik meg a tőke ellen ugatnak kaphatnának egy kis werkfilmet hogy mi lenne akkor ha azok kivonulnának.rögtön összepisálnák az árpádsávos zászlajukat ijedtükben...
itt akkor fog mindenki rádöbbeni hogy mekkora szar van ha majd egyszer csak beüt egy államcsőd.
soha sehol a világon nem müködött még ennyi eltartottal egy rendszer ilyen rossz járulék és adófizetési hajlandóság mellett.
itt sem fog müködni.
azok meg akik nagy pofával a multik meg a tőke ellen ugatnak kaphatnának egy kis werkfilmet hogy mi lenne akkor ha azok kivonulnának.rögtön összepisálnák az árpádsávos zászlajukat ijedtükben...
lyesmith 2008.03.15. 16:19:50
Baromira kéne a tandíjj ebbe az országba, akár sokkal több is mint amit be akartak vezetni. Akkor eltűnnének a kamu egyetemisták akik csak azért járnak egyetemre mert lusták dolgozni. Hány olyan egyetemista van aki 30 évesen már a harmadik diplomáját szerzi, de még egy percet sem dolgozott.
Eltűnnének a könyvtár-büfés szakos egyetemisták, akik 5 évet járnak olyan szakokra, aminek elvégzésével még titkárnőnek sem tudnak elmenni. Találgassatok hány olyan egészségügyis főiskolás van akinek esze ággában sincs az egészségügyben dolgozni, aki undorodik a beteg emberektől. Csak éppen 18 évesen jól ötletnek tűnt. Azok akik viszont szeretnének a szakmában dolgozni nem jutnak be mert túljelentkezés van.
A tandíjjal elérnék hogy az emberek olyan szakokra jelentkezzenek amire van kereslet és amivel kényelmesen vissza tudják keresni a tandíjj összegét. Akkor nem az olyan KBSz -es idióták kapnák meg a legmagasabb ösztöndíjjakat ahol még betanított csimpánzok is lazán megcsinálják az 5-ös átlagot.
Ha lenne tandíjj akkor meg lehetne követelni az oktatás minőségét, nem kellene évekig halgatni inkompetens öregasszonyok szövegelését az unokájukról angol helyett, csak hogy meglegyen a kredit.
Eltűnnének a könyvtár-büfés szakos egyetemisták, akik 5 évet járnak olyan szakokra, aminek elvégzésével még titkárnőnek sem tudnak elmenni. Találgassatok hány olyan egészségügyis főiskolás van akinek esze ággában sincs az egészségügyben dolgozni, aki undorodik a beteg emberektől. Csak éppen 18 évesen jól ötletnek tűnt. Azok akik viszont szeretnének a szakmában dolgozni nem jutnak be mert túljelentkezés van.
A tandíjjal elérnék hogy az emberek olyan szakokra jelentkezzenek amire van kereslet és amivel kényelmesen vissza tudják keresni a tandíjj összegét. Akkor nem az olyan KBSz -es idióták kapnák meg a legmagasabb ösztöndíjjakat ahol még betanított csimpánzok is lazán megcsinálják az 5-ös átlagot.
Ha lenne tandíjj akkor meg lehetne követelni az oktatás minőségét, nem kellene évekig halgatni inkompetens öregasszonyok szövegelését az unokájukról angol helyett, csak hogy meglegyen a kredit.
ca 2008.03.15. 16:21:29
Eperegy: a linked kikerült az index címlapra, onnan jön a sok acsargó. Egyébként az írás jó és igaz.
Én abban reménykedem, hogy a rektorok konferenciája kitalál valamit a tandíj helyett - bár a meglévő rendszerrel is elégedett lettem volna. Úgy gondolom, hogy aki diplomát akar, az figyeljen oda, és csinálja jól, és baromira megvetem azt a mentalitást, amikor végigcsinálják nyolc év alatt kettesekkel a főiskolát/egyetemet, aztán beülnek az állásba nulla tudással a diploma jogán, és ott pont ugyanazt produkálják, amit a főiskolán: kontármunkát. Ettől olyan az ország, amilyen: hogy mindenki úgy érzi, neki csak ennyit kötelező nyújtania. Hogy nem kell "jól", elég csak a "valahogy".
C.,
jövendő informatikus, BMF
Én abban reménykedem, hogy a rektorok konferenciája kitalál valamit a tandíj helyett - bár a meglévő rendszerrel is elégedett lettem volna. Úgy gondolom, hogy aki diplomát akar, az figyeljen oda, és csinálja jól, és baromira megvetem azt a mentalitást, amikor végigcsinálják nyolc év alatt kettesekkel a főiskolát/egyetemet, aztán beülnek az állásba nulla tudással a diploma jogán, és ott pont ugyanazt produkálják, amit a főiskolán: kontármunkát. Ettől olyan az ország, amilyen: hogy mindenki úgy érzi, neki csak ennyit kötelező nyújtania. Hogy nem kell "jól", elég csak a "valahogy".
C.,
jövendő informatikus, BMF
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.15. 16:22:48
Csak nem kimoderáltál? :o
lyesmith 2008.03.15. 16:25:10
Még valami. Baromság, hogy a tandíjjat csak a gazdagok tudják kifizetni. Fel lehet venni hitelt. Olyan szakra kell jelentkezni, amely szakma értéket teremt és amely keresett. Igen ne támogassák az adófizetők pénzéből az időhúzó,lusta kamu egyetemistákat. Ne támogssák azokat a szakokat amelyek használhatatlan diplomákat adnak. Ha valakinek ez nem tetszik tanuljon elég jól ahhoz, hogy az illető kapjon ösztöndíjjat.
psychogirl · http://www.drpsycho.freeblog.hu 2008.03.15. 16:25:53
szívemből beszéltél eperegy!
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.15. 16:29:22
Na még egy próba;
Egyrészt, a poszt az egyik oldal legdemagógabb érveinek szép gyűjteménye, megfejelve egy olyanfajta agresszív és gyűlölködő, utálkozó mentalitással, amit eddig csak a Bombagyáron volt szerencsém olvasni.
Ugyanakkor felettébb vicces, hogy jelenleg az úgynevezett baloldal küzd a szolidaritás ellen, a jobboldal meg a szolidaritásért, ez tényleg az idealógiák sajátos magyar verziója. :)
Várjátok ki az őszi népszavazást, az lesz majd az igazi. :)
Egyrészt, a poszt az egyik oldal legdemagógabb érveinek szép gyűjteménye, megfejelve egy olyanfajta agresszív és gyűlölködő, utálkozó mentalitással, amit eddig csak a Bombagyáron volt szerencsém olvasni.
Ugyanakkor felettébb vicces, hogy jelenleg az úgynevezett baloldal küzd a szolidaritás ellen, a jobboldal meg a szolidaritásért, ez tényleg az idealógiák sajátos magyar verziója. :)
Várjátok ki az őszi népszavazást, az lesz majd az igazi. :)
DrNoname 2008.03.15. 16:29:59
Eperegy barátom, nagyon érdekes, amit leírsz. Ebből a szemszögből még soha nem gondoltam végig a dolgokat.
Viszont elmondanám, hogy huszonegynéhány éve úgy szereztem diplomát, hogy egyetlen fillért nem fizettem érte. UV-ra sem fizettem, nem kellett soha. Sőt, még ösztöndíjat is kaptam, ötödévben meg népköztársasági ösztöndíjat, tudod, amihez nem ártott, ha tanul az ember.
Ma az iparban dolgozom, a menedzsment nem kérdőjelezi meg a tudásomat. Több egyetemen fordulok elő óraadóként, van olyan publikációm, ami az óceán túlpartján is bekerült a tananyagba. Azért sem kellett külön fizetnem.
Na most akkor áruld már el nekem, mit ér az én ingyenszerzett diplomám? Pardon: apukám - anyukám béréből levont közpénzből szerzett diplomám? Ha ez sz@rt sem ér, akkor mi ér valamit? Segíts már nekem, hogy őszülő fejjel megtudjam végre!
Voltak az egyetemen társaim, akiknek sok pénzbe került, míg eljutottak az államvizsgáig. Érdekes, de közülük kerültek ki azok, akiket a teljes foglalkoztatottság idején is kirúgtak... Útálják is azóta azt a rendszert, meg azt is, ami azután jött, csak ők nem hibásak semmiben...
Úgyhogy azt tanácsolnám, Eperegy cimborám, ha azt akarod, hogy érjen valamit a diplomád, ne a proli konkurrenciától rinyálj, hanem ülj szépen le, és készülj a jövő heti ZH-idra.
Ahelyett, hogy összeszedetlen és multigyűlölködő zagyvaságokat írnál az utókornak.
Burzsoá Punk 2008.03.15. 16:30:54
Eperegy rulez! tökigazad van, nem vagy egyedül, sokan depresszióba estünk vasárnap este, hogy hova halad ez az ország (sehova). Annyi korrekcióm volna, hogy az embereket, ne hibáztassuk, mert alapvetően az emberek nem szeretnek fizetni. Akit hibáztatni kell az 1. a totál felelőtlen Fidesz 2. a totál felelőtlen Alkotmánybíróság - ezek a dolgok egyszerűen nem népszavazási kérdések. Na, most jól elintézték Magyarországot.
Lobengula 2008.03.15. 16:30:57
Az a kibaszott nagy szerencse, hogy az istenadta népnek nem tették fel azt a kérdést a népszavazás során, hogy ezentúl hulljon-e az égből túrórudi, csapadék helyett. Simán megszavazták volna. De hát mit is várunk? Az istenadta tényleg úgy néz ki, ahogy eperegy leírta. Én aztán tudom. Nap mint nap, meglehetősen nagy felületen vagyok kénytelen érintkezni vele.:(
Burzsoá Punk 2008.03.15. 16:32:35
Drnoname: vaslogikád van, hiába, látszik az ingyendiploma.
az utolsó Kenneth 2008.03.15. 16:33:27
Ez a tandíj sirám tényleg baromság.
2002-ben nekem pl 20.000 ft volt az ösztöndíjam havonta, egy mérnöki karon (nem ruhatár), ehhez az kellett, hogy az évfolyamátlagnál mondjuk 5-6 tizeddel jobban teljesítsek.Nem lettem volna boldog, ha mondjuk ebből akkor 5000-10000-et visszafizettem volna mint tandíjat, de asszem túléltem volna....
Mellesleg azóta dolgozom, és annyi pénzt elvesz tőlem az állam, hogy pár más ember diplomáját már tuti kifizettem...
2002-ben nekem pl 20.000 ft volt az ösztöndíjam havonta, egy mérnöki karon (nem ruhatár), ehhez az kellett, hogy az évfolyamátlagnál mondjuk 5-6 tizeddel jobban teljesítsek.Nem lettem volna boldog, ha mondjuk ebből akkor 5000-10000-et visszafizettem volna mint tandíjat, de asszem túléltem volna....
Mellesleg azóta dolgozom, és annyi pénzt elvesz tőlem az állam, hogy pár más ember diplomáját már tuti kifizettem...
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.15. 16:34:52
Értem, akkor beteszlek a Konzervatóriumba, hadd lássák. :) Csináltam screenshotot. :)
V10R1C4 2008.03.15. 16:35:04
"az erdélyi írókat olvasóknak"
Hiánytalan az állatkert, de egy kakukkot találtam. Ha már, akkor Wass Albertből csináltak címerállatot a címzettjeid,. Igaz, ő erdélyi is, meg író is, de így egy kicsit csapkodós a fogalmazás. Tamásit pl én is olvasok, de nem azért, hogy játsszam a nagy magyart, hanem mert jó dumái vannak és értelme is. Igaz, ez lehet arra is célzás, hogy a Moi jobboldalnak kedvenc kutyaszónyege, pajzsa és takarója az erdélyi magyarság, akit néha előkapnak a kalapból és segítenek rajta. Amiben az a kár, hogy közben meg is etetik hülyeségekkel és tömjénezik magukat, hogy milyen rendesek is ők.
Hiánytalan az állatkert, de egy kakukkot találtam. Ha már, akkor Wass Albertből csináltak címerállatot a címzettjeid,. Igaz, ő erdélyi is, meg író is, de így egy kicsit csapkodós a fogalmazás. Tamásit pl én is olvasok, de nem azért, hogy játsszam a nagy magyart, hanem mert jó dumái vannak és értelme is. Igaz, ez lehet arra is célzás, hogy a Moi jobboldalnak kedvenc kutyaszónyege, pajzsa és takarója az erdélyi magyarság, akit néha előkapnak a kalapból és segítenek rajta. Amiben az a kár, hogy közben meg is etetik hülyeségekkel és tömjénezik magukat, hogy milyen rendesek is ők.
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.15. 16:36:06
Áhh, mégse, nem ér ez annyit...
lyesmith 2008.03.15. 16:37:31
DrNoname-
Remélem örömmel tölt el hogy apukád-anyukád sok tízezer olyan egyetemistát is támogatott akik azóta sem használták a diplomájukat semmire. Akik öt-tíz év láblógatás után titkárnők, irodisták, benzinkutasok lettek. Számtalan olyan egyetemistát támogattak, akik az ingyen egyetemet csupán buli lehetőségnek tartották. Olyanokat akik elvégeztek egy filozófia vagy szociológia szakot aztán kimentek külföldre autót mosni mert semmire nem tudták használni a diplomájukat.
Remélem örömmel tölt el hogy apukád-anyukád sok tízezer olyan egyetemistát is támogatott akik azóta sem használták a diplomájukat semmire. Akik öt-tíz év láblógatás után titkárnők, irodisták, benzinkutasok lettek. Számtalan olyan egyetemistát támogattak, akik az ingyen egyetemet csupán buli lehetőségnek tartották. Olyanokat akik elvégeztek egy filozófia vagy szociológia szakot aztán kimentek külföldre autót mosni mert semmire nem tudták használni a diplomájukat.
sallang 2008.03.15. 16:38:08
Jah kerem sokunkban bennunk van "eperegy" mondanivaloja, de nagyon nehez am ezt ugy megfogalmazni, hogy legalabb az emberek felenek tessen.
Amugy sztem jol indult az irasod, amig nem jutottal a vegere ama bizonyos kenyes temahoz, ami egy-ket uberokost idevonzott. Ra se rants, van aki latta, hogy mashol hogy megy jol, van aki csak kepzeleg rola, hogy milyen lehet.
En azt gondolom, hogy minden kedves donteshozonak el kene menni egy-ket evre egy jobb vilagba, megtapasztalni, hogyan mukodik a vilagag, aztan itthon, ha mar olyan pozicioba kerul tegye rendbe a sajat portajat. Amig mindenki begyoposodve abrandozik a jobbletrol, de fogalma sincs hogy kene konkretumokat csinalnai addig ez a kis orszag ilyen is marad. Sajnos...
Amugy sztem jol indult az irasod, amig nem jutottal a vegere ama bizonyos kenyes temahoz, ami egy-ket uberokost idevonzott. Ra se rants, van aki latta, hogy mashol hogy megy jol, van aki csak kepzeleg rola, hogy milyen lehet.
En azt gondolom, hogy minden kedves donteshozonak el kene menni egy-ket evre egy jobb vilagba, megtapasztalni, hogyan mukodik a vilagag, aztan itthon, ha mar olyan pozicioba kerul tegye rendbe a sajat portajat. Amig mindenki begyoposodve abrandozik a jobbletrol, de fogalma sincs hogy kene konkretumokat csinalnai addig ez a kis orszag ilyen is marad. Sajnos...
Lobengula 2008.03.15. 16:39:17
Na ja, naná, hogy vasalbiról van szó, szerintem is és nem mondjuk Tamási Áronról. Gondolom, hogy a szerző sarkítani akart és nem általánosítani.
sallang 2008.03.15. 16:41:00
Jah es 93-94 korul volt valami tandij fele a foiskolan fizettem is, vagyis nem mert az atlagom jo volt. De ha jol emlekszem nem rohantunk arpadsavot lobogatni.... Aztan utana eltoroltek, de rohadtul mindegy volt...
V10R1C4 2008.03.15. 16:41:43
Sokan még mindig nem fogják fel, hogy nem azért kell(ene) fizetni, mer' kapitalizmus van. Hanem mert kell. Mert úgy logikus. Ami baj, hogy itt olyan, hogy logika - nincs. Az árak nőnek, az adók szaporodnak, a fizetések viszont alig mocorognak valamerre.
A vizitdíj-kérdés elég komolyan latba esik mondjuk egy sokat betegeskedő ember esetében - a betegség nem valami költséges luxushobbi... Mondjuk egy bizonyos látogatásmennyiség után, vagy olyan igazolással, amit azt tanúsítja, hogy alkalmassági vizsgálaton vesz részt az ember, el lehetne engedni. De csak ezekkel a feltételekkel. De ez megint csak logika, és, ugye, nem vagyunk mi nímetek... vagy totál indzsenbe akarunk lenni, vagy fizetni, mint a katonatiszt, csak ártson...
Tandíj, azaz hallgatói normatíva: logikus rendszer. Ha tanulsz, még őtőlük kapsz pénzt. ha nem annyira jól, de nem is rosszul, akkor se kell elszegényedni bele. Le lehet részletezni, ha sok. Ha csak büfészakra jársz, úgy kell neked. Sicc szakmát tanulni. Amit ehhez viszont külön meg kell vizsgálni és javítani rajta: a) a szakmunkásképzés. Anékül ez a logikus gondolatmenet egyszerűen meghal.A kilencvenes években megfulladt a szakmunkásképzés, mert mindenki "gimibe" akart menni. Elvégre nem vagyunk már a cucilizmusban, miféle szak-, meg pláne -munkás... Sorra nyíltak az "ésgimnáziumok", ahol lutri volt, hogy okosan kerül-e ki az ember, vagy ahogy bement. Ezt még ma se heverte ki az oktatásügy. b) Nem magas a mostani 160 ezer/féléves normatíva egy kicsit? "Nem" - felelte erre V10R3L egyszer - "az ennyi s ennyi dollár. Az kutyagumi." A helyi viszonyokhoz képest viszont attól még lehet magas, hogy dollárban bagatell...
Ja, értelemszerűen - normatívát nem eltörölni, hanem csökkenteni. Meg nem lenne rossz, ha lenne valami alternatívája akkor, hogy ott a szakoktatás.
A vizitdíj-kérdés elég komolyan latba esik mondjuk egy sokat betegeskedő ember esetében - a betegség nem valami költséges luxushobbi... Mondjuk egy bizonyos látogatásmennyiség után, vagy olyan igazolással, amit azt tanúsítja, hogy alkalmassági vizsgálaton vesz részt az ember, el lehetne engedni. De csak ezekkel a feltételekkel. De ez megint csak logika, és, ugye, nem vagyunk mi nímetek... vagy totál indzsenbe akarunk lenni, vagy fizetni, mint a katonatiszt, csak ártson...
Tandíj, azaz hallgatói normatíva: logikus rendszer. Ha tanulsz, még őtőlük kapsz pénzt. ha nem annyira jól, de nem is rosszul, akkor se kell elszegényedni bele. Le lehet részletezni, ha sok. Ha csak büfészakra jársz, úgy kell neked. Sicc szakmát tanulni. Amit ehhez viszont külön meg kell vizsgálni és javítani rajta: a) a szakmunkásképzés. Anékül ez a logikus gondolatmenet egyszerűen meghal.A kilencvenes években megfulladt a szakmunkásképzés, mert mindenki "gimibe" akart menni. Elvégre nem vagyunk már a cucilizmusban, miféle szak-, meg pláne -munkás... Sorra nyíltak az "ésgimnáziumok", ahol lutri volt, hogy okosan kerül-e ki az ember, vagy ahogy bement. Ezt még ma se heverte ki az oktatásügy. b) Nem magas a mostani 160 ezer/féléves normatíva egy kicsit? "Nem" - felelte erre V10R3L egyszer - "az ennyi s ennyi dollár. Az kutyagumi." A helyi viszonyokhoz képest viszont attól még lehet magas, hogy dollárban bagatell...
Ja, értelemszerűen - normatívát nem eltörölni, hanem csökkenteni. Meg nem lenne rossz, ha lenne valami alternatívája akkor, hogy ott a szakoktatás.
DrNoname 2008.03.15. 16:44:29
Burzsoá Punk, kifejtenéd?
lyesmith, te meg kár, hogy nem tudod, hogy működött az a rendszer, amiről véleményt mondasz. Akkoriban még komolyan kellett felvételizni, és az első év végére az évfolyamok mintegy felét kivágták. Tisztelet a néhány keményen fizetős kivételnek (ma is működik a kontraszelekció...), a végére nem a hülyék maradtak bent.
És ez még azelőtt volt, hogy olyan túltermelés lett volna diplomásokból, hogy nem tudnak vele mit kezdeni.
lyesmith, te meg kár, hogy nem tudod, hogy működött az a rendszer, amiről véleményt mondasz. Akkoriban még komolyan kellett felvételizni, és az első év végére az évfolyamok mintegy felét kivágták. Tisztelet a néhány keményen fizetős kivételnek (ma is működik a kontraszelekció...), a végére nem a hülyék maradtak bent.
És ez még azelőtt volt, hogy olyan túltermelés lett volna diplomásokból, hogy nem tudnak vele mit kezdeni.
zümzüm 2008.03.15. 16:45:21
rövid adalék: vitatkozom az anyósommal, aki igent ikszelt, hogy nem gondolta talán a kellő mélységben végig a dolgot..
(Anyós 58 éves, sokgyerekes szegény család gyermeke, most nyugdíjba lépő gimnáziumi biológia-kémia szakos tanár, aki egyedül nevelte két lányát, akik szintén egyetemet végeztek,.Egész életében napi gondokkal küzdött, spórolni soha semmit nem tudott, csak a közpénzből működő állami világot ismerte.)
Anyós egészen biztos abban, hogyha lett volna tandíj, akkor sem ő, sem a lányok soha nem mehettek volna egyetemre, a vizitdíj igenis számít sok embernek, és a jegyző közölte vele, hogy hiába van neki 35 db. 300 Ft-os befizetése, csak akkor kapja vissza, ha ugyanazzal a panasszal, ugyanarra a kezelésre vonatkozóan hoz húsz cetlit (!), szóval a jómódú, szociálisan érzéketlenek mondják csak azt, hogy legyen tandíj és vizitdíj. Egyébként is, a képviselői fizetésemelést bezzeg megszavazzák maguknak.
A vitát itt most nem részletezem, legyen elég annyi, hogy a kádár-rendszerben szocializálódottaknak a piaci világ maga az ismeretlen rettenet, az államtól érkező összes, a pénztárcát érintő kedvező lépést (ld. Medgyesy kormány) magától értetődőnek tartják (Na még jó, hogy...), az adózást és a közteherviselést főleg a Gy-i reformokkal arcátlan pofátlanságnak (azok ott ellopnak mindent, de semmi sem elég nekik).
A vita végére kicsit talán elgondolkozott az anyósom, hogy talán a nemet is be lehetett volna x-elni, szól amellett egy pár elég erős érv, de azért továbbra is az igent ikszeli majd be.
Namost ezt a vitát szorozzuk be százezerrel (és az még a jobbik eset, a legtöbb családban vita sincs, megy az "igen" a szavazólapra).
Hosszú lesz ez.
Pár évtized biztosan.
(Anyós 58 éves, sokgyerekes szegény család gyermeke, most nyugdíjba lépő gimnáziumi biológia-kémia szakos tanár, aki egyedül nevelte két lányát, akik szintén egyetemet végeztek,.Egész életében napi gondokkal küzdött, spórolni soha semmit nem tudott, csak a közpénzből működő állami világot ismerte.)
Anyós egészen biztos abban, hogyha lett volna tandíj, akkor sem ő, sem a lányok soha nem mehettek volna egyetemre, a vizitdíj igenis számít sok embernek, és a jegyző közölte vele, hogy hiába van neki 35 db. 300 Ft-os befizetése, csak akkor kapja vissza, ha ugyanazzal a panasszal, ugyanarra a kezelésre vonatkozóan hoz húsz cetlit (!), szóval a jómódú, szociálisan érzéketlenek mondják csak azt, hogy legyen tandíj és vizitdíj. Egyébként is, a képviselői fizetésemelést bezzeg megszavazzák maguknak.
A vitát itt most nem részletezem, legyen elég annyi, hogy a kádár-rendszerben szocializálódottaknak a piaci világ maga az ismeretlen rettenet, az államtól érkező összes, a pénztárcát érintő kedvező lépést (ld. Medgyesy kormány) magától értetődőnek tartják (Na még jó, hogy...), az adózást és a közteherviselést főleg a Gy-i reformokkal arcátlan pofátlanságnak (azok ott ellopnak mindent, de semmi sem elég nekik).
A vita végére kicsit talán elgondolkozott az anyósom, hogy talán a nemet is be lehetett volna x-elni, szól amellett egy pár elég erős érv, de azért továbbra is az igent ikszeli majd be.
Namost ezt a vitát szorozzuk be százezerrel (és az még a jobbik eset, a legtöbb családban vita sincs, megy az "igen" a szavazólapra).
Hosszú lesz ez.
Pár évtized biztosan.
Mizantróp 2008.03.15. 16:46:55
A szívemből szóltál.
sallang 2008.03.15. 16:47:07
DrNoname, hagyjad mar, meg falhoz allitanak, mert neked nem kellett tandijjat fizetned...
Dogoljon ma meg mindenki aki nem "szenvedett" annyit mint O.
pfff..
Dogoljon ma meg mindenki aki nem "szenvedett" annyit mint O.
pfff..
Bálintka 2008.03.15. 16:48:20
Burzsoá Punk:
a totál felelőtlen gyurcsányt kihagytad, aki szétbaszta a gazdaságot is, csak hogy hatalmon maradhasson.
Nem tudom feltűnt-e, de a szavazás nem csak a vizitdíjról, napidíjról és tandíjról szólt, hanem arról is, hogy felelőtlen hülyék vannak kormányon akiket el kell küldeni a picsába.
Kis segítség, ha valaki nem értené: növekvő infláció, csökkenő gazdasági növekedés, kordonok, terrorveszéllyel való riogatás, stb. stb. Normális ez?
a totál felelőtlen gyurcsányt kihagytad, aki szétbaszta a gazdaságot is, csak hogy hatalmon maradhasson.
Nem tudom feltűnt-e, de a szavazás nem csak a vizitdíjról, napidíjról és tandíjról szólt, hanem arról is, hogy felelőtlen hülyék vannak kormányon akiket el kell küldeni a picsába.
Kis segítség, ha valaki nem értené: növekvő infláció, csökkenő gazdasági növekedés, kordonok, terrorveszéllyel való riogatás, stb. stb. Normális ez?
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 16:49:04
Kedves V10, a vizitdíjnak van egy maximuma.Ha azt eléri a rendszeresen orvoshoz járó beteg, akkor nem kell tovább fizetnie.Ez asszem olyan 20.000 ft körül van. Mellesleg a legtöbb krónikus beteg felmentést kapott alóla...
Viszont én amikor évente egyszer elmentem a körzeti orvoshoz volt hogy másfél órát vártam egy betegre, mert ugye ha otthon nem tud kivel beszélgetni akkor benéz a doktornőhöz egy kis eszmecserére
Viszont én amikor évente egyszer elmentem a körzeti orvoshoz volt hogy másfél órát vártam egy betegre, mert ugye ha otthon nem tud kivel beszélgetni akkor benéz a doktornőhöz egy kis eszmecserére
ca 2008.03.15. 16:51:27
Drága DrNoname,
a "te időd" óta némileg változott ám a helyzet. Vegyük csak a száraz számokat: 1990-ben valamivel több mint százezer ember tanult a felsőoktatásban - ma valamivel több mint NÉGYszázezer. De nem azért, mert az országban hirtelen négyszer több diplomásra lett szükség. Azért, mert mára szakmunkásnak lenni ciki, iparosnak lenni gáz. Óriási a szakmunkáshiány, és emellé óriási a túltermelés a gyerekgyűlölő tanítókból és tanárokból, meg a könyvtár-, kommunikáció szakosokból. Ezt a folyamatot a kormány az ingyenes felsőoktatás támogatásával gyorsítja, elősegíti.
Te magad írod, hogy már abban a rendszerben is feleslegesen lettek kiképezve a bukdácsolók (akiket még a teljes foglalkoztatottság idején is kirúgtak). Hát egen. Most háromszázezerrel több bukdácsoló van, és kéne valamit csinálni azért, hogy őket ne kelljen feleslegesen kiképezni.
Harminc évvel ezelőtt azért többnyire azok mentek egyetemre, akiknek megvolt az eszük és a szorgalmuk hozzá (mint amilyen te voltál). Mára divat lett a diploma, és mindenki egyetemre megy. Azt mondod, dolgozol óraadóként: akkor nézz körül. Csodálom, hogy nem veszed észre az időtöltőket a diákjaid között, amikor én mint főiskolás látom őket a saját közvetlen környezetemben. Amíg az informatikaszakon a diákok 90%-a nem tudja, és ami a legszörnyűbb: nem is AKARJA TUDNI kezdő szinten kezelni a linux parancssort, addig én nem tudok elfogadni semmilyen olyan érvelést, hogy azért ezeknek is jár a diploma. Nem jár.
a "te időd" óta némileg változott ám a helyzet. Vegyük csak a száraz számokat: 1990-ben valamivel több mint százezer ember tanult a felsőoktatásban - ma valamivel több mint NÉGYszázezer. De nem azért, mert az országban hirtelen négyszer több diplomásra lett szükség. Azért, mert mára szakmunkásnak lenni ciki, iparosnak lenni gáz. Óriási a szakmunkáshiány, és emellé óriási a túltermelés a gyerekgyűlölő tanítókból és tanárokból, meg a könyvtár-, kommunikáció szakosokból. Ezt a folyamatot a kormány az ingyenes felsőoktatás támogatásával gyorsítja, elősegíti.
Te magad írod, hogy már abban a rendszerben is feleslegesen lettek kiképezve a bukdácsolók (akiket még a teljes foglalkoztatottság idején is kirúgtak). Hát egen. Most háromszázezerrel több bukdácsoló van, és kéne valamit csinálni azért, hogy őket ne kelljen feleslegesen kiképezni.
Harminc évvel ezelőtt azért többnyire azok mentek egyetemre, akiknek megvolt az eszük és a szorgalmuk hozzá (mint amilyen te voltál). Mára divat lett a diploma, és mindenki egyetemre megy. Azt mondod, dolgozol óraadóként: akkor nézz körül. Csodálom, hogy nem veszed észre az időtöltőket a diákjaid között, amikor én mint főiskolás látom őket a saját közvetlen környezetemben. Amíg az informatikaszakon a diákok 90%-a nem tudja, és ami a legszörnyűbb: nem is AKARJA TUDNI kezdő szinten kezelni a linux parancssort, addig én nem tudok elfogadni semmilyen olyan érvelést, hogy azért ezeknek is jár a diploma. Nem jár.
V10R1C4 2008.03.15. 16:53:06
Jó. Legyen helyettük egy ugyanolyan inkompetens, ragacsos kezű bagázs, nyakonlottyintva némi nemzeti-keresztyén szósszal. Mert választani csak a két nagypártból lehet. Az egészségügyet már anno elkezdték tönkretenni, lényegi szempontból mára már tökmindegy, ki kezdte.
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.15. 16:54:33
Alapvetően van értelme fizetni, csak nem mindegy, miért, és mit kapsz cserébe. Egyelőre csak az elkúrások árát fizettetik velünk, ugyanazért egyre többet fizetve, miközben ingyenességről hazudoznak. Mert eddig sem volt ingyen.
És ebben az a szánalmas, hogy még mindig az ellenzék a hibás mindenért. Nem mintha fordított helyzetben nem így lenne - a felelősséget mindig kényelmesebb áthárítani.
Tipikus példa, hogy amikor régebben leminősítették Magyarországot, akkor semmit nem számított, Veres adócsaló fémkereskedő (pardon, minden vád alól tisztázott pénzügyminiszter) megmagyarázta, hogy az nem számít. Most meg már "marha sokba fog nekünk kerülni" az álláspont. Manipulálnak ezerrel, a birkanyáj meg mindig úgy béget, ahogy ők akarják, mer'azorbán.
Szerintem nekünk elsősorban az ő működésük kerül marha sokba, nekem pl. még a +4% szolidaritási adó is megvan, mind cégben, mind magánszemély-fizetésben. Azért miért nem sírtatok?
És ebben az a szánalmas, hogy még mindig az ellenzék a hibás mindenért. Nem mintha fordított helyzetben nem így lenne - a felelősséget mindig kényelmesebb áthárítani.
Tipikus példa, hogy amikor régebben leminősítették Magyarországot, akkor semmit nem számított, Veres adócsaló fémkereskedő (pardon, minden vád alól tisztázott pénzügyminiszter) megmagyarázta, hogy az nem számít. Most meg már "marha sokba fog nekünk kerülni" az álláspont. Manipulálnak ezerrel, a birkanyáj meg mindig úgy béget, ahogy ők akarják, mer'azorbán.
Szerintem nekünk elsősorban az ő működésük kerül marha sokba, nekem pl. még a +4% szolidaritási adó is megvan, mind cégben, mind magánszemély-fizetésben. Azért miért nem sírtatok?
DrNoname 2008.03.15. 16:57:40
Igen, ca, nem mondasz újat.
De a jelenségen nem a fizetős felsőoktatás fog segíteni. Ha egy poulációból a diplomaszerzésre alkalmasakat akarod kiválasztani, akkor miért a fizetőképeseket keresed ki? Van ismert koreláció a két minta között?
Vagy a két csoport mérete azonos? Ezt hívják fűnyíró elvenek. Soha értelmes szelekcióhoz nem vezetett.
De a jelenségen nem a fizetős felsőoktatás fog segíteni. Ha egy poulációból a diplomaszerzésre alkalmasakat akarod kiválasztani, akkor miért a fizetőképeseket keresed ki? Van ismert koreláció a két minta között?
Vagy a két csoport mérete azonos? Ezt hívják fűnyíró elvenek. Soha értelmes szelekcióhoz nem vezetett.
V10R1C4 2008.03.15. 16:58:04
Az utolsó Kenneth: na, ez pl egy értelemes dolog. A ki-be rohangáló "kebelbeliek" engem is a sírba tudnak tenni ritka kórházi látgatásaim alkalmával. A háziorvost a pszichológussal keverő nénikék dettó, bármennyire is rossz lehet egyedül élő nyugdíjasnak lenni...
Burzsoá Punk 2008.03.15. 16:58:26
Balintka:
az, hogy gyurcsany felelotlen (de nem csak o, az egesz mszp ugy, ahogy van halalgaz, az szdsz-rol nem beszelve), nem jelenti azt, hogy amikor vegre egyszer elindulna valami, akkor azt allitsuk gyorsan le, mert konnyen lehet a "nep" segitsegevel.
Drnoname: hogy jon az ide, hogy egy tengerentuli publikaciodert nem kell fizetni? Gratulalok, hogy oszulo fejedre egy sikerult, de azert hadd tegyem hozza, hogy ez azert nem a Nobel-dij. S az hogy jon ide, hogy a hulyeket, akik sokat fizettek, kesonn kirugtak a munkahelyukrol? Tenyleg nem erted a diplomaiddal, hogy a tandijnak olyan termeszetesnek kell lennie, mint az, hogy egy kefirt ingyen nem lehet kapni vagy hogy az allami fenntartasu Operaban fizetni kell a helyert?
Na jo, eleg.
az, hogy gyurcsany felelotlen (de nem csak o, az egesz mszp ugy, ahogy van halalgaz, az szdsz-rol nem beszelve), nem jelenti azt, hogy amikor vegre egyszer elindulna valami, akkor azt allitsuk gyorsan le, mert konnyen lehet a "nep" segitsegevel.
Drnoname: hogy jon az ide, hogy egy tengerentuli publikaciodert nem kell fizetni? Gratulalok, hogy oszulo fejedre egy sikerult, de azert hadd tegyem hozza, hogy ez azert nem a Nobel-dij. S az hogy jon ide, hogy a hulyeket, akik sokat fizettek, kesonn kirugtak a munkahelyukrol? Tenyleg nem erted a diplomaiddal, hogy a tandijnak olyan termeszetesnek kell lennie, mint az, hogy egy kefirt ingyen nem lehet kapni vagy hogy az allami fenntartasu Operaban fizetni kell a helyert?
Na jo, eleg.
ca 2008.03.15. 17:01:10
És fentebb egy baromi gyakran előforduló tévedés: nem 20000 forint után jár vissza a vizitdíj, hanem 20 alkalom = 6000 forint után. Minden fajtából: ergo ha valaki egy év alatt 20 háziorvosi, 20 szakorvosi alkalmat és 20 kórházi napot is kifizet, akkor is csak 18000-nél van.
Én mára elhasználtam a 20 kórházi napom közül tizennégyet, 20 szakorvosi alkalmamból tíz körül, a háziorvosiból szintén. Mégis vizitdíjpárti vagyok, mert gyakorlatilag nem tudok elképzelni olyan réteget, akiket a 300 forint falhoz vág és emiatt nem fordulnak orvoshoz szükség esetén. Én úgy gondolom, hogy akik a 300 forintos vizitdíj miatt nem fordulnának orvoshoz, azok most sem, _eleve_ nem fordulnak orvoshoz, hiszen akkor bizony gyógyszerre sincs pénzük.
Én mára elhasználtam a 20 kórházi napom közül tizennégyet, 20 szakorvosi alkalmamból tíz körül, a háziorvosiból szintén. Mégis vizitdíjpárti vagyok, mert gyakorlatilag nem tudok elképzelni olyan réteget, akiket a 300 forint falhoz vág és emiatt nem fordulnak orvoshoz szükség esetén. Én úgy gondolom, hogy akik a 300 forintos vizitdíj miatt nem fordulnának orvoshoz, azok most sem, _eleve_ nem fordulnak orvoshoz, hiszen akkor bizony gyógyszerre sincs pénzük.
Lobengula 2008.03.15. 17:03:14
Azám, taníttassunk csak közpénzen évente mittudoménhánytízezer művelődésszervezőt, meg isten tudja mifélét! Meg hát a költségtérítésesek egy jó része is közpénzen jár ám suliba. Egy kitűnő barátom aki közalkalmazottként dolgozik (dolgozik...), félévente kettőhúszért végez egy olyan sulin, ami a mostani melójával köszönőviszonyban sincs, és az állami cég száz százalékban fizeti neki. De még a kocsijába a benzint is, hogy elmehessen a suliba!
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 17:03:44
DrNoname,
Azt hiszem, hogy ott lehetne a populációt ritkítani, hogy a felvételi eljárást esetleg rögtön szigorítanánk, és akkor nem vennének fel sok félhülyét aki csak az első félév végéig marad köreinkben..
Jaaaa, hogy akkor normatív támogatást sem kap utánuk a felsőoktatási intézmény? Hát, igen..
Jaaaa, hogy akkor néhány egyetemi tanárnak is mégalacsonyabb lenne a bére, és elmenne mondjuk az iparba dolgozni, vagy munkanélkülinek...Hát igen
Azt hiszem, hogy ott lehetne a populációt ritkítani, hogy a felvételi eljárást esetleg rögtön szigorítanánk, és akkor nem vennének fel sok félhülyét aki csak az első félév végéig marad köreinkben..
Jaaaa, hogy akkor normatív támogatást sem kap utánuk a felsőoktatási intézmény? Hát, igen..
Jaaaa, hogy akkor néhány egyetemi tanárnak is mégalacsonyabb lenne a bére, és elmenne mondjuk az iparba dolgozni, vagy munkanélkülinek...Hát igen
mendson 2008.03.15. 17:07:31
Arisztotelész /i. e. 384-322/
Részlet "A demokrácia fajai" c. írásából.
Minden hasonlóság a mai magyar valósággal és most éppen az astoriánál szónokló népvezérrel nem a véletlen müve, hanem annak bizonyítéka, hogy a hülyeség és a populista baromságok kortalanok.
"...ismét más forma aztán az, amely egyébként a főhatalmat a nép gyakorolja benne, nem pedig a törvény.
Ez a helyzet a népámítók munkája nyomán áll elő. Egy olyan demokratikus államban, amely a törvényeken nyugszik, népvezér nem szerepelhet, mert ott a polgárok legtettrekészebbjei foglalják el a díszhelyeket; ahol azonban a törvénynek nincs tekintélye, ott teremnek a népvezérek. Minthogy egyedül uralkodóvá válik a nép, eggyé forrva a sok egyes emberből; a sokfejű tömeg nem egyenként, hanem együttvéve gyakorolja a néphatalmat. Az ilyen gondolkozású nép, mint afféle egyeduralkodó államfő, kizárólagos hatalomra törekszik, mert nem érzi maga fölött a törvény hatalmát: korlátlan úrrá lesz, így a hízelgők tekintélyre tesznek szert mellette; olyan is ez a demokrácia, minta monarchikus formák között a türannosz. Olyan az erkölcse is: mindkettő elnyomja a jobb elemet; a népvezér és a hízelgő udvaronc teljesen ugyanazon szerepet tölti be. A legnagyobb hatalmuk ezeknek van, egyiknek itt, a másoknak ott: a hízelgő udvaroncnak a türannosz, a népvezérnek az ilyen tömeg mellett. Ők az okai annak, hogy mindenben a népszavazás, nem pedig a törvény dönt, mert mindent a nép elé terjesztenek; hatalmuk onnan ered, hogy a nép maga dönt mindenben, a nép véleményének pedig ők az irányítói, mert az rájuk hallgat.
Még akik a vezető tisztviselőket vonják perbe, azok is a nép döntéséhez szoktak folyamodni, ez meg szíves-örömest fogadja a hozzávaló fellebbezést, így lassanként a vezető tisztségek tekintélye szétmállik.
NAGYON IGAZA LEHET ANNAK, AKI AZ ILYENFAJTA DEMOKRÁCIÁT ÓCSÁROLJA ÉS NEM IS TARJA IGAZI ÁLLÁSFORMÁNAK: NEM IS AZ ÁLLAM AZ, AMELYBEN NEM A TÖRVÉNY AZ ÚR. A TÖRVÉNYNEK MINDENEK FELETT KELL ÁLLNIA; AZ EGYES ESETEKBEN AZTÁN A VEZETŐ TISZTVISELŐK DÖNTSENEK: AZ ÉN VÉLEMÉNYEM SZERINT EZ AZ ÁLLAM." itt az idézett vége
Részlet "A demokrácia fajai" c. írásából.
Minden hasonlóság a mai magyar valósággal és most éppen az astoriánál szónokló népvezérrel nem a véletlen müve, hanem annak bizonyítéka, hogy a hülyeség és a populista baromságok kortalanok.
"...ismét más forma aztán az, amely egyébként a főhatalmat a nép gyakorolja benne, nem pedig a törvény.
Ez a helyzet a népámítók munkája nyomán áll elő. Egy olyan demokratikus államban, amely a törvényeken nyugszik, népvezér nem szerepelhet, mert ott a polgárok legtettrekészebbjei foglalják el a díszhelyeket; ahol azonban a törvénynek nincs tekintélye, ott teremnek a népvezérek. Minthogy egyedül uralkodóvá válik a nép, eggyé forrva a sok egyes emberből; a sokfejű tömeg nem egyenként, hanem együttvéve gyakorolja a néphatalmat. Az ilyen gondolkozású nép, mint afféle egyeduralkodó államfő, kizárólagos hatalomra törekszik, mert nem érzi maga fölött a törvény hatalmát: korlátlan úrrá lesz, így a hízelgők tekintélyre tesznek szert mellette; olyan is ez a demokrácia, minta monarchikus formák között a türannosz. Olyan az erkölcse is: mindkettő elnyomja a jobb elemet; a népvezér és a hízelgő udvaronc teljesen ugyanazon szerepet tölti be. A legnagyobb hatalmuk ezeknek van, egyiknek itt, a másoknak ott: a hízelgő udvaroncnak a türannosz, a népvezérnek az ilyen tömeg mellett. Ők az okai annak, hogy mindenben a népszavazás, nem pedig a törvény dönt, mert mindent a nép elé terjesztenek; hatalmuk onnan ered, hogy a nép maga dönt mindenben, a nép véleményének pedig ők az irányítói, mert az rájuk hallgat.
Még akik a vezető tisztviselőket vonják perbe, azok is a nép döntéséhez szoktak folyamodni, ez meg szíves-örömest fogadja a hozzávaló fellebbezést, így lassanként a vezető tisztségek tekintélye szétmállik.
NAGYON IGAZA LEHET ANNAK, AKI AZ ILYENFAJTA DEMOKRÁCIÁT ÓCSÁROLJA ÉS NEM IS TARJA IGAZI ÁLLÁSFORMÁNAK: NEM IS AZ ÁLLAM AZ, AMELYBEN NEM A TÖRVÉNY AZ ÚR. A TÖRVÉNYNEK MINDENEK FELETT KELL ÁLLNIA; AZ EGYES ESETEKBEN AZTÁN A VEZETŐ TISZTVISELŐK DÖNTSENEK: AZ ÉN VÉLEMÉNYEM SZERINT EZ AZ ÁLLAM." itt az idézett vége
anonimusz 2008.03.15. 17:13:30
kedves poster, rossz hírem van, nem a 3 igen miatt megyünk a rossz irányba, hanem az olyan szervilis provokátorok miatt mint amilyen te vagy.
MunkáSör 2008.03.15. 17:13:33
a 20 az stimmel, de 20 alkalomra vonatkozott a vizitdíjfizetési kötelezettség ami elég egyszerű képlettel:
300x20=6000 Ft.ez volt a maximum.
nyilván egy olyan vagyon volt amit nem költ el a legszegényebb embercsoport sem max 2 hét alatt cigire...
300x20=6000 Ft.ez volt a maximum.
nyilván egy olyan vagyon volt amit nem költ el a legszegényebb embercsoport sem max 2 hét alatt cigire...
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 17:18:42
Igen, a 20 nem volt pontos, írtam is hogy csak asszem...Igazából azért nem tudtam a pontos szabályt,
mert nem érint. Ha be is fizetném a 20x300-at akkor sem igényelném vissza. Túlélném ezt a veszteséget...
mert nem érint. Ha be is fizetném a 20x300-at akkor sem igényelném vissza. Túlélném ezt a veszteséget...
ca 2008.03.15. 17:19:22
DrNoname!
> De a jelenségen nem a fizetős felsőoktatás fog segíteni. Ha >egy poulációból a diplomaszerzésre alkalmasakat akarod >kiválasztani, akkor miért a fizetőképeseket keresed ki?
Igazad lenne, ha a tervezet csak annyiról szólt volna, hogy fizessen mindenki és kész. Csakhogy nem erről szólt, hanem lényegében arról, hogy a hülyébbek fizessenek. Az első 15% teljes, további sok százalék (ösztöndíj általi) részleges mentesítésével, a szociálisan rászorultak támogatásával, főleg ha ehhez hozzávesszük a a diákhitelt és a kollégiumi lehetőségeket is, szóval mindennel együtt egy nem tökéletes, de egészen tűrhető szociális háló lett kiépítve, hogy ne engedje kihullani az arra érdemeseket.
És hát lássuk csak: én egy tízemeletes panelház nyolcadik emeletén lakom, nincs plazmatévénk, de még dvd-lejátszónk, sőt, kocsink sem, vannak viszont likviditási zavaraink és sok számlánk a hűtőn. Kicsi koromban tízes csomag papírzsepikkel játszottunk Barbie-baba helyett - szóval finoman szólva nem tartozom a jobban eleresztett néprétegek gyermekei közé. Mégis volt idő, amikor az államilag finanszírozott egyik szak mellett csináltam egy fizetős másikat és egy fizetős OKJ-t, egyszerre. 300000Ft/félév. Dolgoztam érte, ösztöndíjat kaptam, teljesítettem. Ennyi. Ha nekem ment, akkor ne mondja senki, hogy lehetetlen, és hogy a szegény családok gyermekei hű de el vannak zárva, mert ez nem igaz. Max a tanult tehetetlenség zárja el őket bármitől.
> De a jelenségen nem a fizetős felsőoktatás fog segíteni. Ha >egy poulációból a diplomaszerzésre alkalmasakat akarod >kiválasztani, akkor miért a fizetőképeseket keresed ki?
Igazad lenne, ha a tervezet csak annyiról szólt volna, hogy fizessen mindenki és kész. Csakhogy nem erről szólt, hanem lényegében arról, hogy a hülyébbek fizessenek. Az első 15% teljes, további sok százalék (ösztöndíj általi) részleges mentesítésével, a szociálisan rászorultak támogatásával, főleg ha ehhez hozzávesszük a a diákhitelt és a kollégiumi lehetőségeket is, szóval mindennel együtt egy nem tökéletes, de egészen tűrhető szociális háló lett kiépítve, hogy ne engedje kihullani az arra érdemeseket.
És hát lássuk csak: én egy tízemeletes panelház nyolcadik emeletén lakom, nincs plazmatévénk, de még dvd-lejátszónk, sőt, kocsink sem, vannak viszont likviditási zavaraink és sok számlánk a hűtőn. Kicsi koromban tízes csomag papírzsepikkel játszottunk Barbie-baba helyett - szóval finoman szólva nem tartozom a jobban eleresztett néprétegek gyermekei közé. Mégis volt idő, amikor az államilag finanszírozott egyik szak mellett csináltam egy fizetős másikat és egy fizetős OKJ-t, egyszerre. 300000Ft/félév. Dolgoztam érte, ösztöndíjat kaptam, teljesítettem. Ennyi. Ha nekem ment, akkor ne mondja senki, hogy lehetetlen, és hogy a szegény családok gyermekei hű de el vannak zárva, mert ez nem igaz. Max a tanult tehetetlenség zárja el őket bármitől.
zümzüm 2008.03.15. 17:21:18
Mendson idézete: talált, elsűllyedt.
Más kérdés, hogy ez csak az egyszeregy.
Magasabb osztályban, ld.
Ungvári Rudolf
nol.hu/cikk/485035/
nem jobb az ókorinál, csak történt azért azóta is egy-s más, Arisztotelesz - bár nélkülözhetetlen - nem elég a tisztánlátáshoz
Más kérdés, hogy ez csak az egyszeregy.
Magasabb osztályban, ld.
Ungvári Rudolf
nol.hu/cikk/485035/
nem jobb az ókorinál, csak történt azért azóta is egy-s más, Arisztotelesz - bár nélkülözhetetlen - nem elég a tisztánlátáshoz
az utolsó Kenneth 2008.03.15. 17:21:53
Igazad van ca. Csak a buták lennének kizárva..
Jeff Lebowski 2008.03.15. 17:22:15
Bizonyos SZDSZ-es sértődöttséget vélek felfedezni az írásban, ahol a mondanivaló lényegét, valahogy elfelejtette legalább néhány használható érvvel alátámasztani a szerző. Miért működne egy fizetős oktatás egyértelműen hatékonyabban a nem fizetősnél?
Ha összehasonlítjuk az informatika szakokról "ingyenesen" kikerült emberek ismeretanyagát és a most a GDF fizetős főiskoláról kijövő informatikusok képességeit a blog bejegyzés alapját adó ex has megállapítás biztos, hogy nem igaz.
Ha összehasonlítjuk az informatika szakokról "ingyenesen" kikerült emberek ismeretanyagát és a most a GDF fizetős főiskoláról kijövő informatikusok képességeit a blog bejegyzés alapját adó ex has megállapítás biztos, hogy nem igaz.
ca 2008.03.15. 17:22:17
Ja és a diákhitel is kellett hozzá természetesen. Szintén egy olyan dolog, ami mindenkinek rendelkezésére áll.
Lobengula 2008.03.15. 17:22:29
Kedves pók! Nem én vagyok a poster, de nincs igazad. Attól, hogy kúrok egy jót, még eszembe fog jutni ma is a fizetésem, amenynek mintegy 38 százaléka ment el ebben a hónapban is arra, hogy olyanok helyett fizetem a közszolgáltatásokat, akik ezt nem tehetik meg (ez a kisebb baj), vagy nem hajlandók fizetni (ez a nagyobb). Fizetem a lógósok helyett az egyetemet, a notórius orvoshoz járogatók helyett az orvost, und so weiter. És néha megüt a guta, hogy bár papíron egész szépen keresek, mégsem jutok soha semmire, előreláthatólag nem is fogok.
Nomojito 2008.03.15. 17:23:26
Ez haver nagyon jó lett!
Köszönjük a „kurva országon” felháborodóknak.
Épp most feküdt le az ország 300 forintért.
Köszönjük a „kurva országon” felháborodóknak.
Épp most feküdt le az ország 300 forintért.
bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.03.15. 17:23:52
100%-ig egyetértek a blogíróval. bár szerintem egy kicsit optimistán látja a dolgokat:)
ER. 2008.03.15. 17:24:29
Faszisztak! Rohadt fasisztak itt mind! Szegeny Ferenc ertetek dolgozik! De a rohadt fasisztak szetlopjak az orszagot! Minket elit diplomasokat leertekelnek! Pedig milyen fasza volna, ha soha senki nem kapna tobbet diplomat! Rohadt fasisztak!
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 17:27:42
Lobengula!
Tévedsz!
Nem 38%
Ez csak a te bruttó fizetésedből vont adó és járulék, ezen felül a céged még befizet egy hasonló nagyságrendű számot, így kijön az, hogy mondjuk bruttó 150.000Ft-ból neked marad olyan 90-95, a céged még ezen felül befizet olyan 40-et.Plusz ha bármit vásárolsz 20%áfa...
Akkor mennyi is az a 38? Nem 70?
Tévedsz!
Nem 38%
Ez csak a te bruttó fizetésedből vont adó és járulék, ezen felül a céged még befizet egy hasonló nagyságrendű számot, így kijön az, hogy mondjuk bruttó 150.000Ft-ból neked marad olyan 90-95, a céged még ezen felül befizet olyan 40-et.Plusz ha bármit vásárolsz 20%áfa...
Akkor mennyi is az a 38? Nem 70?
fifuszfc 2008.03.15. 17:28:40
Én is köszönök mindent azoknak, akik ilyen-olyan okok miatt (pl. "fasisztaveszély", 19.000 Ft, "több pénzt az embereknek" stb.) hatalomra juttatták azt a bagázst, amely immár hatodik éve képtelen normálisan kormányozni az országot.
Na, ehhez mit szólsz, eperegy?
A fidesz most ugyanazt a kártyát játszotta meg, amit az mszp szokott, immár 18 éve folyamatosan. Ezért nem értem meg teljesen a felháborodásodat. Illetve megértem, de az irányával nem értek 100%-ig egyet.
Na, ehhez mit szólsz, eperegy?
A fidesz most ugyanazt a kártyát játszotta meg, amit az mszp szokott, immár 18 éve folyamatosan. Ezért nem értem meg teljesen a felháborodásodat. Illetve megértem, de az irányával nem értek 100%-ig egyet.
tttt 2008.03.15. 17:34:47
Faszt sem ertesz te az egeszsegugybol. Soha nem jartal meg nyugaton korhazban. Elhiszed, amit Ferenc mester es az impjei neked mondanak. Es aki nem ert veled egyet, az mind naci kopasz focidrukker.
Te tenyleg azt hiszed, hogyha Ferenc testver kiprovatizalta neked az egeszsegugyet, akkor ugyanennyi penzert majd jobb lesz az ellatas? Megmondom en neked: a duplajaert sem fogsz jobbat latni.
Es tenyleg azt hiszed, hogy kevesebb nyugdijas balfasz oktato lesz az egyetemeken? Nem bazmeg, semmi sem fog valtozni, csak ferenceknek tobb penzuk lesz szavazatot vasarolni.
Hol van bazmeg a tarsadalmi mobilizacio, ha olyan tandijat vezetsz be, amit a tarsadalom 65%a nem fizet meg? Honnan lesz neked egeszsegugyed, ha az orvostanhallgatoknak felevente 1,1m HUFot kell fizetni?
Hat ennyire hulye vagy? Hat ennyire hiszel a papai igazmondonak?
Es mi meg rohadt aljas szemet fasiszta nyilas reakcios zsidozo, templombajaro, buzi es homfob kocsogok vagyunk, ugye, mert nem ertunk veled egyet?
Tudod mit? El lehet innen menni. En nem fogok sirni utannad. Ilyen jo embert, mint te, nem erdemel meg ez a rohadt kurva naci orszag.
Te tenyleg azt hiszed, hogyha Ferenc testver kiprovatizalta neked az egeszsegugyet, akkor ugyanennyi penzert majd jobb lesz az ellatas? Megmondom en neked: a duplajaert sem fogsz jobbat latni.
Es tenyleg azt hiszed, hogy kevesebb nyugdijas balfasz oktato lesz az egyetemeken? Nem bazmeg, semmi sem fog valtozni, csak ferenceknek tobb penzuk lesz szavazatot vasarolni.
Hol van bazmeg a tarsadalmi mobilizacio, ha olyan tandijat vezetsz be, amit a tarsadalom 65%a nem fizet meg? Honnan lesz neked egeszsegugyed, ha az orvostanhallgatoknak felevente 1,1m HUFot kell fizetni?
Hat ennyire hulye vagy? Hat ennyire hiszel a papai igazmondonak?
Es mi meg rohadt aljas szemet fasiszta nyilas reakcios zsidozo, templombajaro, buzi es homfob kocsogok vagyunk, ugye, mert nem ertunk veled egyet?
Tudod mit? El lehet innen menni. En nem fogok sirni utannad. Ilyen jo embert, mint te, nem erdemel meg ez a rohadt kurva naci orszag.
Lobengula 2008.03.15. 17:35:13
Kenneth!
Természetesen igazad van, én most csak kimondottan a netto és a brutto bérem közti különbségre gondoltam. Hálisten ennél azért több, de soknak semmiképp se sok, pláne hogy hetente mintegy hetven órában keresem meg.
Természetesen igazad van, én most csak kimondottan a netto és a brutto bérem közti különbségre gondoltam. Hálisten ennél azért több, de soknak semmiképp se sok, pláne hogy hetente mintegy hetven órában keresem meg.
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2008.03.15. 17:36:26
Nálad a pont eperegy!
Sajnos a világ (de különösen ez a fos..bocsánat) kárpát (kifejezetten kisbetűvel) medence úgy szar ahogy van.
Lásd Janus Pannonius "Dunántúli mandulafácska", vagy Ady "Sárország".
El kell innen menni a picsába!!!!!!!!!!!
Gyorsan!
Sajnos a világ (de különösen ez a fos..bocsánat) kárpát (kifejezetten kisbetűvel) medence úgy szar ahogy van.
Lásd Janus Pannonius "Dunántúli mandulafácska", vagy Ady "Sárország".
El kell innen menni a picsába!!!!!!!!!!!
Gyorsan!
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 17:41:15
Lobengula!
Nem kötözködni akartam, csak engem még nálad is jobban idegesít az adóhelyzet...
Ezért is támogatoma szuper bruttósítást, vagyis, hogy a munkáltatód által az államnak utánad fizetett pénz is tőled legyen levonva (persze előtte ezzel az összeggel növelve a bruttó béredet)
Így mindenki kicsit pontosabban látná, hogy nincs ingyen az a 8 millió élősködő.
Talán többen kérnének számlát a minimálbérre bejelentett asztalos vállalkozótól is, aki meg baszik adózni....
Nem kötözködni akartam, csak engem még nálad is jobban idegesít az adóhelyzet...
Ezért is támogatoma szuper bruttósítást, vagyis, hogy a munkáltatód által az államnak utánad fizetett pénz is tőled legyen levonva (persze előtte ezzel az összeggel növelve a bruttó béredet)
Így mindenki kicsit pontosabban látná, hogy nincs ingyen az a 8 millió élősködő.
Talán többen kérnének számlát a minimálbérre bejelentett asztalos vállalkozótól is, aki meg baszik adózni....
XSun (törölt) 2008.03.15. 17:43:00
Nos kedves postíró.
Alighanem a fenti jelzők egyike sem illik rám, sőt még "viktorista" sem vagyok.
De kezembe akadt a jövedelem bevallásom.
És ott biza az állt hogy a múlt évben olyan 1 milla körüli összeget csengetett be utánam a cégem a TB kasszába (mivel én egy olyan MASZEK cégnél dolgozom aki nem feketén vagy szürkén alkalmazza a jómunkásebereket).
Így aztán amikor amikor látom azt a reklámot INGYENES EGÉSZSÉGÜGY, akkor kinyílik a svájcibicska a zsebemben.
Ahhoz képes hogy "ingyér van" elég sok pénzt vonnak le tőlem.
Tudod kedves barátom az lenne a kedves kormány dolga (meg az lett volna az összes eddiginek is csak ők is szartak bele) hogy rávegyék a többi céget is a becsületes játékra, hogy az olyan cég mint a miénk ne olyan legyen mint a fehér holló.
Mellesleg akkor a mi dolgunk is könnyebbé válna , nert elég szar olyan versenytársakkal versenyezni a futóversenyen aki bringával megy (fekete pénzek, járulák be nem vallás stb.).
Alighanem a fenti jelzők egyike sem illik rám, sőt még "viktorista" sem vagyok.
De kezembe akadt a jövedelem bevallásom.
És ott biza az állt hogy a múlt évben olyan 1 milla körüli összeget csengetett be utánam a cégem a TB kasszába (mivel én egy olyan MASZEK cégnél dolgozom aki nem feketén vagy szürkén alkalmazza a jómunkásebereket).
Így aztán amikor amikor látom azt a reklámot INGYENES EGÉSZSÉGÜGY, akkor kinyílik a svájcibicska a zsebemben.
Ahhoz képes hogy "ingyér van" elég sok pénzt vonnak le tőlem.
Tudod kedves barátom az lenne a kedves kormány dolga (meg az lett volna az összes eddiginek is csak ők is szartak bele) hogy rávegyék a többi céget is a becsületes játékra, hogy az olyan cég mint a miénk ne olyan legyen mint a fehér holló.
Mellesleg akkor a mi dolgunk is könnyebbé válna , nert elég szar olyan versenytársakkal versenyezni a futóversenyen aki bringával megy (fekete pénzek, járulák be nem vallás stb.).
Lobengula 2008.03.15. 17:48:21
Kenneth!
Hát ja. És éppen a minap vezette le nekem pontról pontra egy erősen kreol bőrű fiatalember, hogy miért diszkrimináció az, hogy nem kap hitelt, mivel neki biztos jövedelme van. Hát ott az asszony gyese, meg a szociális segély, meg a családi pótlék, és akkor nem tud részletre plazmatévét venni! És ez mégiscsak tarthatatlan! Pláne, hogy ez a tuti a banknak, mert aki dolgozik, azt akármikor kirúghatják.:)
Komolyan ezt mondta, szó szerint!:)))
Hát ja. És éppen a minap vezette le nekem pontról pontra egy erősen kreol bőrű fiatalember, hogy miért diszkrimináció az, hogy nem kap hitelt, mivel neki biztos jövedelme van. Hát ott az asszony gyese, meg a szociális segély, meg a családi pótlék, és akkor nem tud részletre plazmatévét venni! És ez mégiscsak tarthatatlan! Pláne, hogy ez a tuti a banknak, mert aki dolgozik, azt akármikor kirúghatják.:)
Komolyan ezt mondta, szó szerint!:)))
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 17:50:33
Hú, most nézem lesz a "Rokonok" este az egyik antikulturális, imperialista, globalista ,zsidóbérenc adón. (csak hogy az "értelmiség" terminológiájával éljek)
Ja, bocs, off
Ja, bocs, off
ca 2008.03.15. 17:55:38
tttt fiam, szép dolog, hogy te példálózol itt a nyugati kórházakkal, mikor a nyugati kórházak nagy részében bevett dolog a vizitdíj. Nocsak-nocsak: ezek szerint ha a nyugati kórházak a követendő példa, akkor a vizitdíj mégis jó dolog? Úgy tűnik, nekik beválik... A számok alapján, ami azt illeti, úgy tűnik, hogy nekünk is bevált volna... de nem köllött. Ha nem, nem.
Apám tizenhat évvel ezelőtt infarktusgyanúval egy hónapra kapott időpontot a kardiológián. A probléma máig fennáll. Az örök indok azóta is ugyanaz: nincs pénz, ill. az orvosokat nem fizetik meg megfelelően. De, bár senkinek sem tetszenek a megrepedt falak, a dzsuva, az elmaradó rendelés, a kilométeres sorok, azt a kurva 300 forintos vizitdíjat, ami legalább a magyar orvosok egy kicsiny hányadának a felelősségéhez mért fizetést, jobb körülményeket biztosított, azt megszüntetik, mert fizetni azt nem szeretnek. Legyen minden jó, de ingyér'. S amíg az egyik kézzel az igenbe ikszeltek, a másik kezetekkel a doki zsebébe tömve a paraszolvenciát konzerváljátok a bal kézről élős, rossz rendszert. Gratula.
Apám tizenhat évvel ezelőtt infarktusgyanúval egy hónapra kapott időpontot a kardiológián. A probléma máig fennáll. Az örök indok azóta is ugyanaz: nincs pénz, ill. az orvosokat nem fizetik meg megfelelően. De, bár senkinek sem tetszenek a megrepedt falak, a dzsuva, az elmaradó rendelés, a kilométeres sorok, azt a kurva 300 forintos vizitdíjat, ami legalább a magyar orvosok egy kicsiny hányadának a felelősségéhez mért fizetést, jobb körülményeket biztosított, azt megszüntetik, mert fizetni azt nem szeretnek. Legyen minden jó, de ingyér'. S amíg az egyik kézzel az igenbe ikszeltek, a másik kezetekkel a doki zsebébe tömve a paraszolvenciát konzerváljátok a bal kézről élős, rossz rendszert. Gratula.
Sandokan 2008.03.15. 17:57:42
Szerintem szánalmas hogy aki nem ért veled egyet azt kimoderálod. Minek neked blog? Írjál magadnak, ne idegesítsd az embereket. És menj el ebből az országból, megmondta Fleto is, el lehet menni. Csak te nem mernél mert egy gyáva nyul vagy. Összeszardnád magadat az igazi kinti világban, ahol nem lehet megélni a hazudozásból meg a semmit tevésböl amit te csinálsz. Ha megint kimoderálsz be fogom irni a disznoságaidat például a tavalyi szegedi kis akciódat aztán magyarázkodhatsz.
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 17:58:02
Lobengula!
Teljesen igaza van a lebarnult ügyfélnek....7-8 gyerek (nevezzük purgé-nak) biztos megélhetés. Csak nem a gyereknek, hanem az épp terhes anyukának és az alkesz apukának...
Fogjuk fel úgy, hogy mi összedobtuk neki a kezdő részletet:)
Teljesen igaza van a lebarnult ügyfélnek....7-8 gyerek (nevezzük purgé-nak) biztos megélhetés. Csak nem a gyereknek, hanem az épp terhes anyukának és az alkesz apukának...
Fogjuk fel úgy, hogy mi összedobtuk neki a kezdő részletet:)
budosrohadtallat 2008.03.15. 18:01:24
T uram!
Engedje meg, hogy néhány megjegyzést fűzzek írásához.
Amennyiben polgárt pukkasztónak szánta, úgy csak alpári kicsit , de elmegy.
Úgy érzem azonban, hogy Ön mindenkiről akinek viselkedése, gondolkodása nem egyezik meg az Önével komolyan gondolja a minősítéseket.
Ez félműveltségre és a gyerekszoba hiányára vall. Ön uram tudtán kívül virtigli fasiszta, de még ennek felismerésére sincs meg a képessége. A diplomáját pedig nem mások hanem Ön járatja le.
Azért nem tegeződöm Önnel, mivel úgy bizonyos szempontból partnerének tartanám magamat.
eperegy 2008.03.15. 18:04:20
sandokan,
ami büdös, azt továbbra is moderálom. ami beteg, azt pedig meghagyom, mert szórakoztat. te az utóbbi kategóriába tartozol. légy büszke rá.
ami büdös, azt továbbra is moderálom. ami beteg, azt pedig meghagyom, mert szórakoztat. te az utóbbi kategóriába tartozol. légy büszke rá.
433eva 2008.03.15. 18:08:15
Szeretném szívből megköszönni kortársaimnak, a nemzet ifjúságának, a lelkes egyetemistáknak és főiskolásoknak, a heterofób polgártársaimnak, a vasárnapi ebédnél nácizó vidéki komiszároknak, a nagycsaládosoknak, a zsidó háziasszonyoknak, a gyerekgyűjtő depressziós neoliberális pedagógusoknak, a terepnadrágos militarista kocsmadrukkereknek, a focidrukkereknek, a kábeltolvajoknak, a budapesti írókat olvasóknak, a zászlót lengető szingliknek, a szivárványzászlós homoszexuálisoknak, a tévé előtt söröző horkoló faszverőknek, a zsinagógába járó, lelkiismeretes öltönyösöknek, a fekete cipős fehér zoknisoknak, a műveletlen bloggereknek, az országjáró kokárdás színészeknek, az alkoholista politikusoknak, a tárgyalóteremben hangosan rasszsitázóknak, a padödö koncerten fejüket rázó, kislányokra kacsintgató bajszos, öreg kislányoknak, a rózsaszín tangás buta szépfiúknak, a jakupcsek-frizurás széplányoknak, a nyugati világot gyűlölő és megvető táliboknak, az orrukig sem látó libbantaknak és akiknek semmi közük az egészhez, a nyugdíjasoknak, hogy szavazatukkal a diplomámat egyáltalán nem érintették, hogy érvényesülésemet ebben a szegény országban nem befolyásolják sehogy, mert azt maganak kell kiverekednem mindenütt a világon, de ott is, ahol születtem, ahol dolgozni akarok, ahol nem vagyok hajlandó eltűrni, hogy igénytelen bloggerek lengessék meg nem érdemelt postjaikat, ahol elvárja a buta blogger, hogy gazsuláljak neki, ahol nincs pénz autóra, lakásra, gyerekre, ahol a kultúra egyenértékű a liberalizmussal, ahol génhibások vezetnek hivatalokat és intézményeket, ahol emberek helyett megvadult gyilkos majmok mászkálnak, ahol nincs ingyen sör, csak szar van. És szívből gartulálok a vizitdíj és a kórházi napidíj leszavazásáért is. Ezek eltörlésévével havi százezer forintos plusz jövedelemtől fosztották meg a vérszopó, tolvaj kormányt, az egészségügy minősége pedig nem ezen múlik, már rég nincs új ágy, nincs jó műszer, hányás- és hipószag van a kórházakban. Ha majd a az ebédlőasztalnál ülsz, és ízlik az ebéd, jusson eszedbe, hogy te is szoktál éhes lenni. Köszönd meg magadnak, csak ne sokszor mert egy idö után hülyének néznek..
somebody01001 2008.03.15. 18:11:21
Mindenkinek ajánlom a SICKO c. filmet. Úgy látom néhány embernek meg kell néznie a helyzet megértéséhez!
eperegy 2008.03.15. 18:14:33
T. budosrohadtallat! Örülök, hogy nem lettünk "partnerek". De árulja már el, mi köze ennek a műveltséghez vagy a gyerekszobához?
Lobengula 2008.03.15. 18:15:54
Kennet! Ja, meg a többit.
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 18:23:12
Lobengula!
Van az a történet, hogy a sakktáblára elkezdünk búzaszemeket tenni az egyik sarkából haladva, és minden mezőre az előző mezőn szereplő szemek négyzetét kell tenni.
Ami lehetetlen, mert ez több tonna búza...
Na ezek a plazmatévére éhes szájak is így szaporodnak, és már nem tudjuk sokáig pénzelni őket (sem)
Van az a történet, hogy a sakktáblára elkezdünk búzaszemeket tenni az egyik sarkából haladva, és minden mezőre az előző mezőn szereplő szemek négyzetét kell tenni.
Ami lehetetlen, mert ez több tonna búza...
Na ezek a plazmatévére éhes szájak is így szaporodnak, és már nem tudjuk sokáig pénzelni őket (sem)
Kalap Kabát 2008.03.15. 18:23:41
somebody!
Ezeknek hiába magyarázod, hogy már sok éve fizetünk járulékokat és adókat amiket erre találtak ki, és a vizitdíj a költségvetésben nevetséges összeg, semmivel sem javít, viszont jogosan bőszíti fel azokat, akik már eddig is szétadózzák magukat mert MUSZÁJ. A pénzünk TÖBB MINT 50 százaléka elmegy adóba. Európában csak Belgiumban magasabbak az adók, kicsit más bérek mellett. Ebből a sok befizetésből tízszeres áron építenek autópályákat, két kézzel százmilliókat szórnak ki értelmetlen pályázatokra, kormányzati negyedre és évi 170 MILLIÁRDOT segélyekre, aminek elég nagy része adómentesen az interezők zsebébe meg a játékgépekbe, kocsmákba kerül. VAN PÉNZ, csak meg kéne fogni és nem az agyonadóztatott, nyomorult DOLGOZÓ emberekről lehuzni a bőrt. Ezeknek a kis nyikhajoknak pedig akik soha egy percet sem dolgoztak, mint ez a blogger itt, akit eltartanak a szülei és unalmában ilyen dilettáns dolgokat firkál, meg kéne mondani, hogy majd ha már lehúztak a munkában pár évet, és lesznek fogalmaik és tapasztalataik, akkor szóljanak a témához. Addig csak szánalmas szajkózás potyautasokról.
Ezeknek hiába magyarázod, hogy már sok éve fizetünk járulékokat és adókat amiket erre találtak ki, és a vizitdíj a költségvetésben nevetséges összeg, semmivel sem javít, viszont jogosan bőszíti fel azokat, akik már eddig is szétadózzák magukat mert MUSZÁJ. A pénzünk TÖBB MINT 50 százaléka elmegy adóba. Európában csak Belgiumban magasabbak az adók, kicsit más bérek mellett. Ebből a sok befizetésből tízszeres áron építenek autópályákat, két kézzel százmilliókat szórnak ki értelmetlen pályázatokra, kormányzati negyedre és évi 170 MILLIÁRDOT segélyekre, aminek elég nagy része adómentesen az interezők zsebébe meg a játékgépekbe, kocsmákba kerül. VAN PÉNZ, csak meg kéne fogni és nem az agyonadóztatott, nyomorult DOLGOZÓ emberekről lehuzni a bőrt. Ezeknek a kis nyikhajoknak pedig akik soha egy percet sem dolgoztak, mint ez a blogger itt, akit eltartanak a szülei és unalmában ilyen dilettáns dolgokat firkál, meg kéne mondani, hogy majd ha már lehúztak a munkában pár évet, és lesznek fogalmaik és tapasztalataik, akkor szóljanak a témához. Addig csak szánalmas szajkózás potyautasokról.
eperegy 2008.03.15. 18:23:41
433eva, gratulálok. Ezt hívják transztextualitásnak. A melegek találták ki, és szó szerint azt jelenti, hogy valaki megkúrja a másik szövegét. A maga szövegének azonban így nem lett semmi értelme. Felesleges volt fáradoznia. Pihenjen.
Lobengula 2008.03.15. 18:25:31
Á, a történet sokkal durvább. Ugyanis a sakktábla kockáira nem az előző négyzetét kell tenni, "csak" a kétszeresét. És még így is borzalmas. És mielőtt valaki megróna, hogy cigányozok, a történet szereplője lehetne ám nemcigány is. Simán.
Trasher 2008.03.15. 18:27:25
Jéé, még egy népszavazásos post. Nem is gondoltam volna, hogy a népszavazás után még jöhet. Na, nézzük.
"hogy szavazatukkal leértékelték diplomámat" - ???. Beszarok, hogy itt a zinterneten csupa zseni és vörösdiplomás van. Persze, van benne igazság, hogy a diploma értéke megy lefele, de sztem, ha a jó kommunista rendszerben lennénk (ohne kreditrendszer, meg egyszakosság, meg szabadság, meg csúszkálás), akkor itt még mindig a kulákokat szidnánk, hogy bezzeg ők tanulnak....Mindegy, a bolognai rednszer attól még egy szar, de aki jár egyetemre, az tudja, hogy a tandíjtól semmi nem lesz megoldva, legfeljebb a TO-n kapnak fizetésemelést. Ja, meg persze a tehetséges szegény az lecsúszik.
Itt van elbaszva a dolog, hogy az egyetemet körüllengi egy ilyen romantikus mítosz, hogy ott mindenki bulizik. Aki ilyet állít az természetesen nem járt egyetemre, vagy büfészakot végzett. Bizony, az egyetem komoly munka, ami nem csak szellemi, hanem fizikai erőfeszítést is igényel. Nem kicsit, nagyot. Aki pedig nem csak a tanulással van elfoglalva, és az egyetem elvégzése után is normális ember tud maradni (nem ír állandóan nagyképű blogbejegyzéseket), az sikeres lehet az életben, aki nem, annak marad a diplomás cselédség....
"hogy szavazatukkal leértékelték diplomámat" - ???. Beszarok, hogy itt a zinterneten csupa zseni és vörösdiplomás van. Persze, van benne igazság, hogy a diploma értéke megy lefele, de sztem, ha a jó kommunista rendszerben lennénk (ohne kreditrendszer, meg egyszakosság, meg szabadság, meg csúszkálás), akkor itt még mindig a kulákokat szidnánk, hogy bezzeg ők tanulnak....Mindegy, a bolognai rednszer attól még egy szar, de aki jár egyetemre, az tudja, hogy a tandíjtól semmi nem lesz megoldva, legfeljebb a TO-n kapnak fizetésemelést. Ja, meg persze a tehetséges szegény az lecsúszik.
Itt van elbaszva a dolog, hogy az egyetemet körüllengi egy ilyen romantikus mítosz, hogy ott mindenki bulizik. Aki ilyet állít az természetesen nem járt egyetemre, vagy büfészakot végzett. Bizony, az egyetem komoly munka, ami nem csak szellemi, hanem fizikai erőfeszítést is igényel. Nem kicsit, nagyot. Aki pedig nem csak a tanulással van elfoglalva, és az egyetem elvégzése után is normális ember tud maradni (nem ír állandóan nagyképű blogbejegyzéseket), az sikeres lehet az életben, aki nem, annak marad a diplomás cselédség....
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 18:28:46
Persze, lehet az a búzaszem másféle is...van választék a 8 millióból aki nem fizet adót és járulékot....
Lobengula 2008.03.15. 18:32:13
Hajaj, de még mennyire! Kitűnő barátom, aki az államigazgatásban dolgozik, egyébként rendkívül értelmes ember. Mégsem tudom a fejébe verni több éve, hogy felesleges hőbörögnie, hogy ő mennyi adót fizet, mert neki az egész fizetése adóból van. Úgy bele tudja lovalni magát abba, hogy ő nincs megfizetve, hogy ihaj! De amikor éppen nem ezen balhézik, elmondja ám, hogy a hivatalban nap kb. 8 órát kávéznak, MSN-eznek, meg billiárdoznak. Mert billiárdasztal is van ám! Az eszem megáll!
Macesz 2008.03.15. 18:32:52
Klinikai biboldó blog?
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 18:35:12
Ne bassz...
biliárdoznak?
beszarás..
Mondjuk nekem is kijár azért néha a szórakozás, pl vannak olyan napok amikor meg tudom enni az ebédem amit viszek magammal:)
biliárdoznak?
beszarás..
Mondjuk nekem is kijár azért néha a szórakozás, pl vannak olyan napok amikor meg tudom enni az ebédem amit viszek magammal:)
Lobengula 2008.03.15. 18:35:24
Jól mondod, Macesz, aki nem SZERETI viktort, az automatikusan bibsi. Minden mástól függetlenül.
Lobengula 2008.03.15. 18:38:42
Esküszöm! Van billiárd, pingpong, meg ilyesmi. Az egyik minisztérium hivatala.
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 18:40:41
Persze a hivatalnokokra is szükség van, csak kevesebbre, és jóval nagyobb hatékonysággal. ehhez mondjuk az is kellene, hogy egyszerűbb legyen mondjuk az adórendszer, vagy bármely más közigazgatási rendszer.Talán akkor nem várnék egy válaszra az apehtől tavaly október óta...
drkbl 2008.03.15. 18:41:34
Minden jel arra mutat, hogy a beszedett adó (pontosabban: járulék) eljut a rendeltetési helyére. Ami adó és járulék, abból lesz új főosztály, iroda, hivatalnoksereg, szolgálati autó. A maradékból elsősorban lesz Tocsik, Happy End. Azután kormány-szórólap a postaládában. Továbbhaladva, ott van Budapest, kismillió kórházzal. Ha még maradt valami, jönnek a megyeszékhelyek. Beszedési ellenőrök.
Ezzel szemben, ugye a vizitdíj oda megy, ahol igénybeveszik az ellátást.
Ezzel szemben, ugye a vizitdíj oda megy, ahol igénybeveszik az ellátást.
Az utolsó Kenneth 2008.03.15. 18:42:45
Az jutott eszembe, lehet jobban járunk ha billiárdoznak, mint ha dolgoznának:)
NoMojito 2008.03.15. 18:42:48
Kalap Kabát!
Figyú! Az adó nem úgy működik, hogy százalék. Hanem hogy mennyi az annyi. Érted? Mi az az összeg amit az állam beszed. (mindegy hogy melyik) abból gazdálkodik. Hiába mártírkodsz hogy több mint a fele a fizudnak elmegy ha az baromi kevés. Míg a gazdag országok alacsony százalékkel is bőven elvannak. Persze már jártál külföldön és láttad, hallottad hogy ott milyen tuti. Elhiszem hogy kellene nekünk is, de nincs rá pénzünk. Nekünk így közössen. Márpedig jobb ha tudod, megvenni Magyarországnak is annyi mint az irigyelt nyugatnak.
Mert az klassz hogy Londonban mennyire jó pl a tömegközlekedés, de az hogy tetszik ha odalépsz a pénztárhoz és benyögik hogy 6 emberkének a napijegye 120e ft.
Nem volt nagy ötlet hogy bevállaltam :)
Figyú! Az adó nem úgy működik, hogy százalék. Hanem hogy mennyi az annyi. Érted? Mi az az összeg amit az állam beszed. (mindegy hogy melyik) abból gazdálkodik. Hiába mártírkodsz hogy több mint a fele a fizudnak elmegy ha az baromi kevés. Míg a gazdag országok alacsony százalékkel is bőven elvannak. Persze már jártál külföldön és láttad, hallottad hogy ott milyen tuti. Elhiszem hogy kellene nekünk is, de nincs rá pénzünk. Nekünk így közössen. Márpedig jobb ha tudod, megvenni Magyarországnak is annyi mint az irigyelt nyugatnak.
Mert az klassz hogy Londonban mennyire jó pl a tömegközlekedés, de az hogy tetszik ha odalépsz a pénztárhoz és benyögik hogy 6 emberkének a napijegye 120e ft.
Nem volt nagy ötlet hogy bevállaltam :)
Csónakos 2008.03.15. 18:45:32
Aha, és aki meg nem szereti esetleg Gyurcsányt ÉS Orbánt SE és Demszkyt SE és Ebolát SE, egyáltalán senkit se a hazai büdöslábú politikusok közül, azt azért biztonság kedvéért fasisztázzuk, nácizzuk le, ugye? Ami nem fekete, az csak fehér lehet és fordítva, ugye? Bigott idióta banda.
agapé 2008.03.15. 18:46:39
NoMojito!
Észtországban picivel alacsonyabb az átlagfizetés, mint Magyarországon. És alacsonyabbak az adók.
Nagyon alacsonyak az adók.
És nincs vizitdíj. És nincs tandíj. És magasabb az életszínvonal.
És úgy húztak el mellettünk, hogy arról legtöbb itteninek halvány lila fogalma sincs.
Észtországban picivel alacsonyabb az átlagfizetés, mint Magyarországon. És alacsonyabbak az adók.
Nagyon alacsonyak az adók.
És nincs vizitdíj. És nincs tandíj. És magasabb az életszínvonal.
És úgy húztak el mellettünk, hogy arról legtöbb itteninek halvány lila fogalma sincs.
Az utolsó kenneth 2008.03.15. 18:50:15
Igen, agapé,és mi itt magyarországon olyan balfaszok vagyunk, hogy még tengeri kikötőbőlis sokkal kevesebb van mint észtországnak.
NoMojito 2008.03.15. 18:51:56
Agapé!
Igazad van. Most!
Azért az összképhez tartozik hogy az utóbbi kb 20 évben csak kevés szilvesztert ünnepeltél azzal a tudattal hogy még ott is jobb lenne. Lehet hogy szarul hangzik, de míg mások szívtak, mi ellébecoltuk.
Akkor is ha nekünk nem is tűnt úgy. Bokros óta roló.
Igazad van. Most!
Azért az összképhez tartozik hogy az utóbbi kb 20 évben csak kevés szilvesztert ünnepeltél azzal a tudattal hogy még ott is jobb lenne. Lehet hogy szarul hangzik, de míg mások szívtak, mi ellébecoltuk.
Akkor is ha nekünk nem is tűnt úgy. Bokros óta roló.
agapé 2008.03.15. 18:55:44
Igen, az albánok is biztos a tengeri kikötőik miatt ilyen sikeresek.
Átlátod a helyzetet.
Magyarországon adócsökkentésre és vállalkozásösztönzésre van szükség. Mi pont az ellenkezőjét tesszük.Az ennyire amatőr kormányok, mint a miénk, a posztkomcsi országok többségében szerencséjükre rég kihaltak.
Átlátod a helyzetet.
Magyarországon adócsökkentésre és vállalkozásösztönzésre van szükség. Mi pont az ellenkezőjét tesszük.Az ennyire amatőr kormányok, mint a miénk, a posztkomcsi országok többségében szerencséjükre rég kihaltak.
Macesz 2008.03.15. 18:56:40
Talált, süllyedt.
Kalap Kabát 2008.03.15. 18:57:14
NoMojito!
Ez mind így van ahogy mondod, de mégsincs így. Pont azért nincs így, amit írsz. Nagyon kevés a bruttó reálértéke, tehát még nyomorultabb az, akitől ekkora arányokban vonják le, hiszen a megmaradó, leadózott jövedelem ugyanilyen arányban ér kevesebbet. Éppen ezért és nem másért érzékenyebbek itthon az emberek arra, amikor sokadik sarcként kapnak valamit, és cserébe semmit nem kapnak, hiszen ez a bevétel is éppen olyan szánalmas reálértéket jelent. A műszerek és gyógyszerek ára világpiaci, ahova ez kevés. Tehát vizitdíjjal sem lenne semmi féle nagy javulás. Ha ez működő dolog lenne, már 10 éve is bevezették volna. JA és azt is vedd hozzá, hogy ilyen helyzetben az is sokkal érzékenyebben érinti az embereket, ha azt látják, hogy hülyeségre basszák el a pénzét (pl. az improduktív kórtermi széfektől a kormányzati negyedig vagy a rossz segélyezésig).
Ilyen fényben kellene ezt nézned neked is szerintem, és nem londoni buszjegyekből kiindulva, amik tényleg kurva drágák. Ezek felesleges és értelmetlen összevetések. Ehhez vedd még hozzá a hatalmas károkat okozó bűnözést az életveszélyes kábellopásoktól a százmilliós csalásokig, amikre megint azt látja az egyszeri ember, hogy megtehetik a bűnözők, mert nem kapnak rendes büntetést. Pl. vasúti kábellopást, gátak fémrészeinek szétlopását normális országokban terrorcselekménynek minősítenék és 20 évig rohadna a sitten aki ilyet csinál, akkor is, ha árpádsávos csíkozású a bőre és szőke kékszemű.
De itt nincs sem törvény sem rend sem józan gazdálkodás, csak rövid távú szabadrablás, minden szinten. Ez az, ami már sok az átlagembernek és ezért szavaz bele akár olyan dolgokba is igennel amiket boldogabb országban nemmel elhajtana.
Ez mind így van ahogy mondod, de mégsincs így. Pont azért nincs így, amit írsz. Nagyon kevés a bruttó reálértéke, tehát még nyomorultabb az, akitől ekkora arányokban vonják le, hiszen a megmaradó, leadózott jövedelem ugyanilyen arányban ér kevesebbet. Éppen ezért és nem másért érzékenyebbek itthon az emberek arra, amikor sokadik sarcként kapnak valamit, és cserébe semmit nem kapnak, hiszen ez a bevétel is éppen olyan szánalmas reálértéket jelent. A műszerek és gyógyszerek ára világpiaci, ahova ez kevés. Tehát vizitdíjjal sem lenne semmi féle nagy javulás. Ha ez működő dolog lenne, már 10 éve is bevezették volna. JA és azt is vedd hozzá, hogy ilyen helyzetben az is sokkal érzékenyebben érinti az embereket, ha azt látják, hogy hülyeségre basszák el a pénzét (pl. az improduktív kórtermi széfektől a kormányzati negyedig vagy a rossz segélyezésig).
Ilyen fényben kellene ezt nézned neked is szerintem, és nem londoni buszjegyekből kiindulva, amik tényleg kurva drágák. Ezek felesleges és értelmetlen összevetések. Ehhez vedd még hozzá a hatalmas károkat okozó bűnözést az életveszélyes kábellopásoktól a százmilliós csalásokig, amikre megint azt látja az egyszeri ember, hogy megtehetik a bűnözők, mert nem kapnak rendes büntetést. Pl. vasúti kábellopást, gátak fémrészeinek szétlopását normális országokban terrorcselekménynek minősítenék és 20 évig rohadna a sitten aki ilyet csinál, akkor is, ha árpádsávos csíkozású a bőre és szőke kékszemű.
De itt nincs sem törvény sem rend sem józan gazdálkodás, csak rövid távú szabadrablás, minden szinten. Ez az, ami már sok az átlagembernek és ezért szavaz bele akár olyan dolgokba is igennel amiket boldogabb országban nemmel elhajtana.
pereces 2008.03.15. 19:11:46
Eperegy!
Természetesen igazad van. De a politika eladásához is kell a jó marketing. Pillanatnyilag viszont a politikai gagyi nagyságrendekkel jobban fogy nálunk (lásd népszavazás 2008. március 9.), mert a világ egyik legjobb marketingese árulja. Nagyságrendekkel gyorsabban növekednénk és válnánk versenyképesebbé, és nagyságrendekkel gyorsabban modernizálódnánk és gazdagodnánk össznépileg, ha ez a tényleg világszínvonalú marketinges netán a Vörös Október Ruhagyár által gyártott bugyikat árulná véletlenségből, ha még lenne ilyen ruhagyár. Ez esetben még maga Bill Gates, a marketing apostola is tuti, hogy Vörös Októberes bugyit hordana.
Ez itt és most a mi balszerencsénk, hogy ez a jeles személyiség most éppen nem bugyikat árul. De 20-30 év alatt túljuthatunk rajta. Addig is fel a fejjel eperegy és fel a fejjel polgártársak!
Természetesen igazad van. De a politika eladásához is kell a jó marketing. Pillanatnyilag viszont a politikai gagyi nagyságrendekkel jobban fogy nálunk (lásd népszavazás 2008. március 9.), mert a világ egyik legjobb marketingese árulja. Nagyságrendekkel gyorsabban növekednénk és válnánk versenyképesebbé, és nagyságrendekkel gyorsabban modernizálódnánk és gazdagodnánk össznépileg, ha ez a tényleg világszínvonalú marketinges netán a Vörös Október Ruhagyár által gyártott bugyikat árulná véletlenségből, ha még lenne ilyen ruhagyár. Ez esetben még maga Bill Gates, a marketing apostola is tuti, hogy Vörös Októberes bugyit hordana.
Ez itt és most a mi balszerencsénk, hogy ez a jeles személyiség most éppen nem bugyikat árul. De 20-30 év alatt túljuthatunk rajta. Addig is fel a fejjel eperegy és fel a fejjel polgártársak!
az utolsó kenneth 2008.03.15. 19:30:37
Agapé!
Először is kívánom akkor neked az albán emberek fizetését és életszínvonalát, ott a gazdaság talán ezért versenyképesebb.
Másodszor abban teljesen igazad van, hogy adót kell csökkenteni, és hazai vállalkozást fejleszteni.
Ugyanekkor adót csak akkor lehetne csökkenteni, ha közben egyidejűleg nőne az adózási fegyelem.
Vagyis először az ellenőrzést kell szigorítani és főleg kiterjeszteni az általad nagyrabecsült hazai vállalkozókra (mert nem a külföldi multi foglalkoztatja az embereit feketén vagy szürkén...)ezzel egyidőben lehet adót mérsékelni és csak fokozatosan, nem hirtelen.
Ugyanekkor az is tudvalevő, hogy a magyar nemzeti jövedelem elsöprő többségét a multik termelik ki, és nem a kkv-k.
Ennyi
Először is kívánom akkor neked az albán emberek fizetését és életszínvonalát, ott a gazdaság talán ezért versenyképesebb.
Másodszor abban teljesen igazad van, hogy adót kell csökkenteni, és hazai vállalkozást fejleszteni.
Ugyanekkor adót csak akkor lehetne csökkenteni, ha közben egyidejűleg nőne az adózási fegyelem.
Vagyis először az ellenőrzést kell szigorítani és főleg kiterjeszteni az általad nagyrabecsült hazai vállalkozókra (mert nem a külföldi multi foglalkoztatja az embereit feketén vagy szürkén...)ezzel egyidőben lehet adót mérsékelni és csak fokozatosan, nem hirtelen.
Ugyanekkor az is tudvalevő, hogy a magyar nemzeti jövedelem elsöprő többségét a multik termelik ki, és nem a kkv-k.
Ennyi
NoMojito 2008.03.15. 19:32:21
Azért a vizitdíj és egyebek, tény hogy nem rántják vissza költségvetést arra viszont jó lakmusz volt hogy lássuk az emberek hozzáállását. Használod fizeted. Eredmény? Ja láttuk.
A kormány rakat hülye intézkedést hoz? Tény. Ami rossz azt engedik, ami jó azt szétverik. Hát jobban nem is járhatnánk.
A kormány rakat hülye intézkedést hoz? Tény. Ami rossz azt engedik, ami jó azt szétverik. Hát jobban nem is járhatnánk.
bolha 2008.03.15. 19:38:30
drnoname,
"huszonegynéhány éve úgy szereztem diplomát, hogy egyetlen fillért nem fizettem érte" -?
??
azt írod, h (tehát még a szociban) ingyen remek képzésben részesültél; diplomádat, szerzett tudásodat itthon és külföldön is elismerik.
ezzel azonban nem lehet érvelni a jelenlegi, ingyenes felsőoktatási képzés mellett, tekintve, hogy az akkori (oktatási)rendszernek nem sok köze van a maihoz.
Akkor, ha te diplomát akartál, "ők" pedig engedték, tanulnod kellett. Tudatosan: négy évig a középiskolában, majd a felvételire, a vizsgákra, államvizsgára, védésre. aki erre kész volt, megkapta a kívánt papírt, és megállta a helyét választott szakmájában. mint Te.
ma annak lesz diplomája, aki akar egyet. Csak jelentkezni kell. az oktatás színvonala hm..., egyszerűen elveszett valahol; a 10-15 éve indult alibi egyetemek révén a követelményszintet mindenhol kétségbeejtően alacsonyra kényszerültek csökkenteni.
De ez, úgy tűnik, senkit nem zavar. az állam ( az egynéhánymillió járulékfizető) a rossz oktatásért, a feleslegesen képzett diákokért is fizet. És a felesleges diák jön is, hiszen ingyen, minimális erőfeszítéssel hajítanak utána diplomát, oklevelet. Elképesztően ostoba emberek jelentek meg az egyetemeken, főiskolákon, és juthatnak el egészen a diplomáig, ez tagadhatatlan tény. Ahogyan az is, hogy nagyot szívnak azok, akik tettrekészen, tudásra szomjazva kezdik meg tanulmányaikat, majd észre kell venniük, hogy nem kapnak semmit.
A tandíj egy lehetőség volt a jelenség visszaszorítására. Természetesen bele lehet kötni az elgondolásba, miszerint ha fizetni kell a szolgátatásért, akkor azt csak az érdekeltek veszik igénybe. Ám az elképzelést nem lehetett csiszolni, továbbgondolni, mert a szándékot a "népakarat" csírájában elfolytotta. Azóta sem értem.
"huszonegynéhány éve úgy szereztem diplomát, hogy egyetlen fillért nem fizettem érte" -?
??
azt írod, h (tehát még a szociban) ingyen remek képzésben részesültél; diplomádat, szerzett tudásodat itthon és külföldön is elismerik.
ezzel azonban nem lehet érvelni a jelenlegi, ingyenes felsőoktatási képzés mellett, tekintve, hogy az akkori (oktatási)rendszernek nem sok köze van a maihoz.
Akkor, ha te diplomát akartál, "ők" pedig engedték, tanulnod kellett. Tudatosan: négy évig a középiskolában, majd a felvételire, a vizsgákra, államvizsgára, védésre. aki erre kész volt, megkapta a kívánt papírt, és megállta a helyét választott szakmájában. mint Te.
ma annak lesz diplomája, aki akar egyet. Csak jelentkezni kell. az oktatás színvonala hm..., egyszerűen elveszett valahol; a 10-15 éve indult alibi egyetemek révén a követelményszintet mindenhol kétségbeejtően alacsonyra kényszerültek csökkenteni.
De ez, úgy tűnik, senkit nem zavar. az állam ( az egynéhánymillió járulékfizető) a rossz oktatásért, a feleslegesen képzett diákokért is fizet. És a felesleges diák jön is, hiszen ingyen, minimális erőfeszítéssel hajítanak utána diplomát, oklevelet. Elképesztően ostoba emberek jelentek meg az egyetemeken, főiskolákon, és juthatnak el egészen a diplomáig, ez tagadhatatlan tény. Ahogyan az is, hogy nagyot szívnak azok, akik tettrekészen, tudásra szomjazva kezdik meg tanulmányaikat, majd észre kell venniük, hogy nem kapnak semmit.
A tandíj egy lehetőség volt a jelenség visszaszorítására. Természetesen bele lehet kötni az elgondolásba, miszerint ha fizetni kell a szolgátatásért, akkor azt csak az érdekeltek veszik igénybe. Ám az elképzelést nem lehetett csiszolni, továbbgondolni, mert a szándékot a "népakarat" csírájában elfolytotta. Azóta sem értem.
agapé 2008.03.15. 19:40:32
Nem azért rossz az adózási fegyelem, mert rosszak az emberek, és bűnöző hajlamúak hazánkban.
Hanem azért, mert irreálisan magasak az adók.
index.hu/gazdasag/vilag/sokad080312/
Van aki azért nem fizet rendesen adót, mert ha fizetne, akkor be kéne csukni a a boltot.
Más országokban, ahol magasak az adók (svéd pl.) ott az állam cserébe mindent megad a polgárainak: nincs fizetős autópálya és fizetős felsőoktatás, vagy vizitdíj.
Ahol nem gazdag természetes erőforrásokban az ország (olaj, fémek, stb) ott a vállalkozások kell kitermeljék a gnp-t a (gdp-t talán a multik is).
És ott ekkora adókkal lefogni a gazdaságot az egyrészt stagnáláshoz, másrészt (mer' valamibő' mekkel élni) adóelkerüléshez, a feketegazdaság és a korrupció burjánzásához vezet.
Hanem azért, mert irreálisan magasak az adók.
index.hu/gazdasag/vilag/sokad080312/
Van aki azért nem fizet rendesen adót, mert ha fizetne, akkor be kéne csukni a a boltot.
Más országokban, ahol magasak az adók (svéd pl.) ott az állam cserébe mindent megad a polgárainak: nincs fizetős autópálya és fizetős felsőoktatás, vagy vizitdíj.
Ahol nem gazdag természetes erőforrásokban az ország (olaj, fémek, stb) ott a vállalkozások kell kitermeljék a gnp-t a (gdp-t talán a multik is).
És ott ekkora adókkal lefogni a gazdaságot az egyrészt stagnáláshoz, másrészt (mer' valamibő' mekkel élni) adóelkerüléshez, a feketegazdaság és a korrupció burjánzásához vezet.
Maszlagosztó megosztók 2008.03.15. 19:41:57
Részletek LP: Sehonnai milliárdosok című írásából:
"Ma Magyarországon az egy főre eső államadósság magasabb, mint a világon bárhol. Ma Hazánk az az egyetlen egy ország Európában, ahol gazdasági fejlődés nincs, viszont a társadalom megosztottsága soha nem látottan rajzolódik ki. Igaz, vannak még pártok - FIDESZ- KDNP- FŐ KÉPVISELŐJE ÉS USZÍTÓJA ORBÁNUS VIKTÓRIUS a Királyönjelölt lásd ma Erzsébet híd pesti hídfői beszéde -, amelyek pontosan ezt a helyzetet kell, hogy gerjesszék, de vélhetően ezeknek az ideje a közeljövőben lejár.
Ami igazán probléma, hogy ma Magyarországon a politikusok úgy gondolják, hogy a népet egyszerűen a partvonalra lehet végérvényesen száműzni. Ha ugyanis nem tetszik valami, nyitottak a határok, és egy újfajta migrációval majd megoldódik Belső-Magyarország összes demográfiai problémája. A tehetősebbek nyelvismeret után elhagyják az országot, míg az itt maradtak megmaradnak rabszolgának, vagy szavazócselédeknek, csak szabad ember nem lehet közülük egyik sem. Hogy ez olyan környezetben, mint a jelenlegi gazdasági átalakulás, ahol már a környezetvédelmi szempontokat sem veszi senki sem figyelembe, mit fog eredményezni, arra még valószínű a magyar politikusoknak nincs válasza, az információkat ugyanis ők is csak utólag kapják meg. Ha végiggondolják az elmúlt pár évtized eseményeit, akkor egyet biztos, hogy mindannyiónknak le kell vonni, mint következtetést: A szabadság Magyarországon rabszolgaság! Ami még rosszabb, nem magyarok az urak, hanem általunk ismeretlen, úgynevezett globalizált szervezetek, amelyeknek egy problémájuk van, hogy mindenkor nemzetek fölöttiek. Mi magyarok a saját Hazánkban nem akarunk szolgák lenni! Ha Petőfire gondolok, egyszer ennek az időnek is el kell jönni, hogy ne mindig a sehonnai bitang emberek uralkodjanak,valamint újjab sehonnai bitangok akarjanak uralkodni felettünk és politikusaink pedig ne Pató Pál módjára gondolkozzanak a nemzet jövőjéről. Ehhez viszont egy fölkészült, új, fiatal politikusgárdára van szükség.De az egy örök igazság, minden nap szenvedése közelebb hozza a szabadságot, már csak azért is, mert az idő halad, és a magyarság marad! "
Olvasd el a neten az egész írást és gondolkodj! A szerzőt az aktualizálássssal nem volt szándékom megbántani, Tőle elnézést kérek.
az utolsó kenneth 2008.03.15. 19:42:14
Bolha!
Ne általánosíts a színvonallal kapcsolatban!
Vannak ma is kitűnő helyek, és olyanok is ahol szart sem ér az oktatás színvonala. Nem mindenhol bukdácsolhatsz végig.
Én 2003-ban végeztem, a kezdeti 40 főből 4-en végeztünk a tankörből....
Ne általánosíts a színvonallal kapcsolatban!
Vannak ma is kitűnő helyek, és olyanok is ahol szart sem ér az oktatás színvonala. Nem mindenhol bukdácsolhatsz végig.
Én 2003-ban végeztem, a kezdeti 40 főből 4-en végeztünk a tankörből....
rockjano 2008.03.15. 19:42:19
Nagyon igazad van
A Fidesz és néhány csökött agyú most bassza el a jövônket de nem csak az enyémet hanem még a gyerekeimét is.
Márc 9.-e sötét napként vonul be történelémünkbe, szellemi mohács volt ez..barátaim
jano
A Fidesz és néhány csökött agyú most bassza el a jövônket de nem csak az enyémet hanem még a gyerekeimét is.
Márc 9.-e sötét napként vonul be történelémünkbe, szellemi mohács volt ez..barátaim
jano
eperegy 2008.03.15. 19:43:14
köszönöm a reakciókat, de jóból/rosszból is megárt a sok. vacsora, fürdés, alvás. nincs több komment.
Az utolsó 100 komment: